UUENDUS: Rävala puiesteel võivad peagi sõita trammid

Rävala pst pikendus aitaks pääseda kesklinnas ummikutest ja trammiliikluse seisakutest.

Pilt: Ilja Matusihis

UUENDUS: Rävala puiesteel võivad peagi sõita trammid

Urmas Kaldmaa

Rävala pst pikendus aitaks pääseda kesklinnas ummikutest ja trammiliikluse seisakutest.

Linnapea Taavi Aas kinnitas hiljuti oma allkirjaga, et trammid hakkavad liikuma Tartu mnt ja Pärnu mnt vahel ka mööda Rävala puiesteed. See tähendab ühtlasi, et pikalt räägitud Rävala pst pikendus sai lõpuks rohelise tule. Rävala pst pikendamisest Pärnu maanteeni on räägitud juba ligikaudu 30 aastat. Nüüd on see idee unustatud asjade hulgast taas üles otsitud ja soodsa arengu korral võib järgmisel aastal alata planeerimine.


Rävala pst pikendus algab üldplaneeringu järgi Kentmanni tänava poolt ja jõuab Pärnu maanteele Süda tänava kohal. Pikendus aitaks toime tulla olukorras, kus uus rajatav peatänav soosib pigem ühistransporti, rattureid ja jalakäijaid. "Praegu on päevakorral Tallinna uue peatänava kavandamine, mis vähendab autoliiklust senisel Pärnu ja Narva maanteel," selgitas Aas. "Rävala läbimurre hajutab kesklinnas liiklust, muudab seda sujuvamaks ning see aitab ühtlasi teenindada kohalikke elanikke."


Keeruline olukord saaks lahendatud


Ka tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professori Dago Antovi hinnangul saaks Rävala puiestee läbimurre teatud määral asendusteeks liiklusele, mis muidu oleks kulgenud mööda Tallinna tulevast peatänavat. "Mõistlik on transiitliiklust kesklinnast välja tõrjuda, samas on aga paratamatu, et autoga peab saama aeg-ajalt seal asju ajamas käia. Rajatav tänavajupp võiks olla selline, mis transiitliiklust väga ei soosi," ütles Antov. "Süda tänava nurka, kuhu läbimurre välja peaks tulema, on head liiklussõlme päris keeruline tekitada. Nii peabki kaaluma, kas mööda Rävala puiesteed võiks ka tramm liikuda."


Abilinnapea Andrei Novikov peab Rävala puiesteele trammiliini rajamist lausa hädavajalikuks. "Südalinna, eelkõige Viru ringi ja Maneeži tänava vahelisele lõigule ei mahu liikuma rohkem tramme, kui neid seal juba sõidab," selgitas ta. "Seetõttu on vaja luua trammidele südalinnast möödasõidu võimalus. Kui praegu Viru ringil midagi juhtub, jääb kogu trammiliiklus Tallinnas seisma, ja see on absurdne olukord. Vaja on lisaliini Viru ringist mööda sõitmiseks."


Vaja Viru ringist mööda pääseda


Kuid on veel teinegi põhjus, miks on südalinna vaja juurde trammiliine ja möödasõite. Juba käivad ettevalmistused sadama trammiliini rajamiseks, mis ühendaks omavahel Mere puiesteed ja Narva maanteed, räägitud on ka Stroomi ranna ja Paljassaare trammiliinist. Need plaanid tooksid Tallinna veel hulga tramme juurde, ja kõik need hakkaksid läbima südalinna. Selle tulemusena jääks praegune trammiliikluse pudelikael Viru ringil veelgi kitsamaks. "Rävala puiesteele trammiliini rajamine on üks neid võimalusi, kuidas südalinnas, eelkõige Viru ringil, ei tekiks ummikuid ja trammid ei peaks üksteise järel ootama," mainis Novikov.
Tänavapikenduse rajamisel võib probleeme tekitada vaid see, et teele jääb ette palju eramaid, mis tuleb omanike käest turuhinnaga välja osta.

Laadimine...Laadimine...