Õpilased hakkavad 3D-printeriga võtmehoidjaid ja küpsiseid looma

"Te võite kas või inimese sisse skaneerida ja selle vähendatud kujul välja printida," tutvustas AS Infotark IT müügijuht Andrel Lokna kuuenda klassi poistele Südalinna kooli jõudnud 3D-printerit.

Pilt: Pealinn
Haridus

Õpilased hakkavad 3D-printeriga võtmehoidjaid ja küpsiseid looma

Urmas Kaldmaa

"Te võite kas või inimese sisse skaneerida ja selle vähendatud kujul välja printida," tutvustas AS Infotark IT müügijuht Andrel Lokna kuuenda klassi poistele Südalinna kooli jõudnud 3D-printerit.

3D-printer jõudis Südalinna kooli möödunud nädala teisipäeval. Linn tellis AS Infotargalt koolide jaoks 3D-printerid ja Südalinna kool oli üks esimesi, mis selle endale sai. Tavalisest printerist erineb 3D-printer selle poolest, et aparaadiga saab joonise järgi päris käegakatsutava eseme välja printida. Printer sulatab suures keras olevat jämedat plastikust lõnga ja teeb sellest kiht-kihilt soovitud eseme kujukese.

Ühendab õppeaineid

Südalinna kooli haridustehnoloog Anneli Kesksaar, kes hakkab õpilasi uuel 3D-printeril töötamisel juhendama, avaldas lootust, et kooli õpetajatel leidub uusi värskeid ideid ja üheskoos õnnestub midagi ära teha. "Meil on eelmise printeri kogemus olemas, aga kaks printerit on ikka kaks printerit," nentis Kesksaar. "Nüüd saab suuremat hulka lapsi korraga rakendada ja jõudlus on suurem. Edaspidi saame keerulisemat programmi kasutada."

Väga head kogemused 3D-printeriga töötamisel on Gustav Adolfi gümnaasiumil. "Lapsed disainivad endale näiteks võtmehoidja," ütles kooli haridustehnoloog Ingrid Maadvere. "See on küll üks lihtsamaid asju, mida selle printeriga teha, kuid see aitab päris hästi kaasa ruumilise mõtlemise arengule. Hästi palju leiab 3D-printer rakendamist kunstiõpetuses. Kunstiõpetaja on teinud peaaegu iga klassiga mingisuguse projekti. Nad mõtlevad välja mingi toote, disainivad selle algul paberile, siis teevad sellest arvutis graafilise mudeli ja lõpuks prindivad loodud toode 3D-printeri abil välja. Sel viisil välja prinditud asjade puhul torkavad puudused ja vead paremini silma ning on kohe näha, mis toimib ja mis mitte."

3D-printer võib aidata ühendada ka eri õppeaineid. "Inglise keele tunnis otsitakse küpsetiste retseptid, siis disainitakse vormid ja prinditakse need välja," selgitas Maadvere. "Ma ei kujuta enam ettegi, kuidas me saaksime ilma printerita hakkama. Maailmas kasutatakse koolides 3D-printereid vähe ja Eesti võib väga uhke olla, et paljudes meie koolides on need juba olemas. Alustame 3D-printeri kasutamist juba 2. klassist. Lapsed ei suuda sageli alguses mõelda kolmemõõtmeliselt."

Muudab tunnid huvitavamaks

"Selle masinaga saab teha aine lastele palju huvitavamaks," lisas Lokna. "Hästi saab õpetada näiteks joonestamist, aga ka paljusid muid oskusi. Arvuti on kõigil olemas, aga sellega midagi teha eriti ei osata. 3D-printer pakub selleks uusi võimalusi. Kogu selle asja taga on ikkagi õpetaja. Kui õpetajal endal on huvi 3D-printeri vastu, siis suudab ta ka lapsi huvi tundma panna. Möödunud aastal jagati tasuta laiali 50 printerit, kuid ilmselt paljud neist seisavad, sest pole õiget juhendajat. Seekord me teeme ka koolitusi. Näitame, kuidas printereid kasutada, ja esitleme ka paari programmi, mida koolid võiksid endale juurde soetada. Need programmid on nii joonestamise kui ka kunsti tegemise jaoks. Õpetajal on võimalus meilt ka abi paluda, kui printeriga hätta jääb."

Haridusameti üldosakonna juhataja Rainer Rannala sõnul peaks 15. novembriks kõik 58 3D-printerit Tallinna koolidesse üles pandud olema. Linn laseb iga kooli jaoks õpetada välja ka meeskonna, mille liikmed hakkavad edaspidist tööd printeriga juhendama.

Laadimine...Laadimine...