FOTOD! Täna hakkas uus tramm tallinlasi sõidutama

Trammidepoo juurde  kogunes täna palju rahvast, et saata liinile kaua oodatud uus tramm Moonika. Meeleolu oli pidulik, mängis puhkpilliorkester, Moonikat ehtisid rahvusvärvides õhupallid.

Pilt: Albert Truuväärt

FOTOD! Täna hakkas uus tramm tallinlasi sõidutama

Ivo Karlep

Trammidepoo juurde  kogunes täna palju rahvast, et saata liinile kaua oodatud uus tramm Moonika. Meeleolu oli pidulik, mängis puhkpilliorkester, Moonikat ehtisid rahvusvärvides õhupallid.

"Ootasime neid tramme mõnevõrra varem liinile, aga kui on nii, et nad peavad meid teenima kolmkümmend aastat, siis parem olgu see mõned päevad hiljem, selle eest on need järgmised 25-30 aastat meile kindlustatud," ütles Tallinna abilinnapea Taavi Aas trammi teele saates ja soovis kõigile tallinlastele õnne, sest täna jõudis Tallinna trammiliiklus uude ajastusse.

Abilinnapea tuletas ka meelde, et üsna pea on liinile minemas järgmised trammid. "Loodame, et aprilli lõpuks on meil liikumas vähemalt neli trammi. See aga tähendab, et 3. liinil hakkavad õige pea sõitma ainult uued trammid," ütles Aas.

Pikkamööda liikus Moonika peatusse, kus ootasid ajakirjanikud ja kaameramehed, kes tahtsid kaasa teha esimese ajaloolise sõidu. Peale astusid kõik soovijad, kes olid kohale tulnud. Algas Moonika esimene liinisõit. Esmalt võeti suund Tondi poole.

"See kabiin on hoopis mugavam kui vanal trammil, palju parem on juhtida, võiks öelda, et lausa mugavam. Hoopis teine tera," ütles üks uue trammi juhtidest, TLT raudvara hulka kuuluv Udo Reinaru, kes hakkas juba omal käel kaks aastat tagasi ise internetist uurima, mismoodi CAFi tehases valmistatud sõiduki liigutamine käib.

Nüüd, peale ametlikku koolitust, peaks asi päris selge olema. Varsti, kui tulevad järjest uued trasmmid, hakkab ta juhendama oma kolleege.

Pealinn küsis õhinal trammisisemust uudistavatelt prouadelt, millised on esimesed muljed. Nad olid lausa vaimustuses: sõidab nii vaikselt ja sujuvalt, on õhku ja hea väljavaade aknast. Infotabloo näitab, millises peatuses parajasti ollakse ning kuhu edasi sõidetakse. "Siin küll niisugust müra ja rappumist ei ole nagu vanas trammis," kiitis üks proua.

Kavala näoga väikemees arvas aga, et pink võiks natuke pehmem olla.

Esimese sõidu tegi koos rahvaga kaasa ka abilinnapea Taavi Aas ja Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi juht Enno Tamm. Taavi Aasa viimased sõnad Vabaduse väljakul maha astudes olid, et ega see sõit uue trammiga tal nüüd viimaseks küll ei jää.

Rekonstrueerimistööd 4. liinil veel jätkuvad, sügiseks peavad need valmis olema ning siis hakkavad ka selllel liinil sõitma uued trammid.   

Kahe trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot. Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel 2011. aastal sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid maksavad kokku 53,4 miljonit eurot. Keskkonnaministeerium toetab Tallinna trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) 24,5 miljoni euroga, TLT ja Tallinna linn rahastavad uute trammide liinile toomist 13,1 miljoni euroga.

 

19images
Laadimine...Laadimine...