Majanduse elavnemine aastatel 2011-2013 tõi kaasa paigalseisu liiklusohutuse paranemises ning eelnevate aastate statistika põhjal koostatud matemaatilise prognoosi kohaselt on võimalik, et liikluses hukkunute arv kasvab tuleval aastal taas 100 hukkununi.
Liiklsohutusstrateegia 2016-2025 analüüsi järgi toimus liiklusohutusprogrammi teises etapis 2008. aastal muutus paranemise suunas, kui liiklussurmade arv vähenes aastaga ligi kolmandiku võrra, kirjutas BNS.
Siia perioodi jääb ka viimase 50 aasta väikseima liikluses hukkunute arvuga aasta ehk 2010. aasta oma 79 liiklussurmaga.
Sedavõrd eduka tulemuse taga ei ole analüüsi järgi 1siiski vaid liiklusohutusprogramm, kuna astatel 2008-2010 vähenes nii õnnetuste kui neis kannatanute arv kogu Euroopas suuresti seoses ülemaailmse majanduskriisiga, mis oluliselt vähendas sõidukite läbisõite.
Liiklusohutusprogrammi raames seni elluviidut ei saa analüüsijärgi kuidagi alahinnata, kuid märkimisväärset rolli tänase olukorra kujunemisel mängis majanduskriis ja suurenenud tööpuudus, millega kaasnenud liiklusintensiivsuse vähenemine ja kütusehinna tõus avaldasid liiklusohutusele positiivset mõju.
2012. aastal alanud programmi kolmanda etapi käigus aga suuremaid muudatusi enam olukorra paranemise suunas toimunud ei ole.
Nii liiklusõnnetuste kui neis hukkunute arvud on küll võrreldes aastatega 2008-2011 veidi vähenenud, kuid see pole piisav järgmiseks aastaks seatud eesmärkide saavutamiseks, seisab analüüsis-
81 liiklusõnnetustes hukkunut ja 1728 vigastatut eelmisel aastal näitab selgelt, et ilma täiendavate meetmete väljatöötamiseta ei ole võimalik jõuda tasemele, mida Euroopa Liidu liikmesriikidele on ette näinud.
Viimase 12 kuu jooksul on tänavu 1. septembri seisuga õnnetustes hukkunud 90 inimest.