"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Merenduskonverents: Eesti merendus kidub (0)
22. september 2014

Reedel Tallinnas toimunud rahvusvaheline merenduskonverentsil tõdesid osalejad, et  Eesti merendus kidub.

Eesti merendus kidub

Alates käesoleva aasta kevadest ei sõida Eesti lipu all enam ühtegi kaubalaeva, kuigi me nimetame Eestit mereriigiks. Nii kehva olukorda, et kodumaa lipu all ei sõida maailmameredel ühtegi kaubalaeva, pole olnud ei ennesõjaaegse vabariigi ajal ega taasiseseisva Eesti riigi 23 aasta jooksul. Sinimustvalge lipu alla on jäänud ainult mõned reisilaevad.

Eesti Laevaomanike Liidu president Toivo Ninnas ütles, et Eesti kaubalaevastiku minekus võõraste lippude alla on süüdi maksupoliitika. „Eesti tööjõumaksud teevad laevaomanike kulud lähinaabrite – Läti, Soome ja teistega võrreldes ligikaudu 60 protsenti kallimaks,“ ütles Niinas.

Viitseadmiral Tarmo Kõuts ütles, et eestlased on ühe pikima merendusajalooga rahvas Euroopas. Nüüd aga peame 20 aastat diskussioone, kas Eestil on merendust vaja või mitte,“ märkis Ninnas. „Tegelikult on see puhtalt poliitilise tahte puudumine ja lühinägelikkus.“

Samal ajal on Euroopa Liidus meretransport tunnistatud prioriteetseks ja tulevikku suunatud transpordiliigiks. Sillamäe Sadama nõukogu esimees, ekspeaminister Tiit Vähi ütles Tallinna Televisiooni uudistele, et merendusega orgaaniliselt seotud transiidisektori arengu takistuseks on poliitilised suhted. „2007. aastast alates on transiidi maht Eestis kahanenud kaks korda,“ tõdes Vähi.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.