Raamatukogubussil Katarina Jeel on mure kinni pargitud peatustega

Ligi kaheksa aastat üle linna lugejaid kirjandusega varustanud raamatukogubussil Katarina Jeel on suur mure lahtiolekuajal tema peatuskohtadesse pargitud autodega, mis takistavad ettenähtud kohas peatumist.

Pilt: Raamatukogubuss Katarina Jee

Raamatukogubussil Katarina Jeel on mure kinni pargitud peatustega

Imbi Ernits-Kaljuste

Ligi kaheksa aastat üle linna lugejaid kirjandusega varustanud raamatukogubussil Katarina Jeel on suur mure lahtiolekuajal tema peatuskohtadesse pargitud autodega, mis takistavad ettenähtud kohas peatumist.

"Kõige probleemsem koht on Lasnamäel Linnamäe tee 37a, kust oleme kahel korral neljast olnud sunnitud peatumata edasi sõitma," kurtis raamatukoguhoidja Annika Redi, tundes muret laste pärast, kel on jäänud nt koolis soovitatud kirjandus seetõttu lugemata. "Teistes peatustes pole asi nii hull."

Raamatukogubussi peatumise ala tähistab punane R-tähega silt ja liiklusmärk, mis keelab autodel seal 15 m ulatuses kord nädalas kindlal ajavahemikul parkida. Üle linna on Katarina Jeel 26 teeninduskohta, kus laenutajad on harjunud käima.

"Kui me oma kohale parkida ei saa, siis oleme peatunud veidi eemal, laenutajate jaoks nähtaval kohal. Alati pole see võimalik, sest buss on väga suur. Sellega pole võimalik eriti manööverdada või lihtsalt kusagile nurga peale parkida," seletas Redi. "Peatuskohas Linnamäe tee 37a on parkimiseks eriti kitsad võimalused, liiklus on seal väga tihe. Saame aru, et inimesed peatuvad meie kohal "korraks," et apteegis käia, kuid raamatukogubussi aeg ühes teeninduspunktis kestab vaid 30 minutit."

Lasnamäel kasutavad raamatukogubussi teenuseid paljud. Katarina Jee peatused on aastate jooksul välja kujunenud ja kohalike elanike poolt omaks võetud – piirkonnas selleks paremat kohta sageli ei olegi, kinnitas Redi. Raamatukogubuss peab saama seista nii, et külastajad – sageli lapsed või eakad inimesed – saaksid seda turvaliselt kasutada.

Bussi haldav Tallinna keskraamatukogu on probleemiga pöördunud ka mupo poole, kuid autoomanike kontaktide otsimine ja nendega suhtlemine kestab nii kaua, et bussil on aeg juba järgmisesse kohta edasi sõita. Redi sõnul on kaalutud ka parkivate autode teisaldamisest, kuid kuna selle kulud kannab tellija, pole raamatukogu nende katmist oma nappidest vahenditest otstarbekaks pidanud.

"Oleme jätnud ette jäävate autode esiklaasile kirjakesi, kuid sellest pole kasu olnud. Enamasti pargivad bussi kohale juhuslikud sõitjad, aga on ka autosid, mida me seal sagedamini näeme. Oleme neid pildistanud. Autojuhid sisuliselt ei täida liikluseeskirja ega austa liiklusmärki. Kui midagi muud ei aita, siis peab mupo hakkama kopsakaid trahve välja kirjutama," ei näe Redi muud võimalust.

Katarina Jee peatused asuvad kohtades, kust statsionaarne raamatukogu jääb kaugele või on selle juurde – eriti lastel ja eakatel – ebamugav sõita. "Loodame, et linnaosade valitsused aitavad sellele kaasa, et piirkonna elanikel oleks hea ja turvaline raamatukogubussi teenuseid kasutada," märkis Redi.

 

KOMMENTAAR
Mupo: Lasnamäel oleks mõistlik raamatubussi peatus ümber tõsta

Meeli Hunt,
Tallinna munitsipaalpolitsei ameti avalike suhete peaspetsialist

Tallinna kõige suurem parkimisprobleem on Lasnamäel – autosid on palju, aga parkimiskohti napib. Kõige suurem väljakutsete ja kaebuste arv tuleb igal nädalal just sealt. Kuigi linnaossa on ehitatud parkimismaju, seisavad need tihtipeale pooltühjana, sest inimene on väga mugav ja soovib auto parkida just nimelt oma akna alla või maja ette.

Paraku tekitab see suuri probleeme – pargitakse kinni teised autod; pargitakse haljasaladele ja muudetakse need porimülgasteks; pargitakse kõnniteedele ja muudetakse jalakäijate liiklemine ohtlikuks ja keerukaks. Mupo trahvib eksijaid pidevalt, kuid karistamine on nagu hane selga vesi – kui saabki ühest kroonilisest parkijast jagu, on kohe teine asemel.

Seetõttu pakub Mupo välja ratsionaalse lahenduse – raamatukogubussi peatuspaigad tuleks ümber paigutada kohtadesse, kus on ruumi. Loogiliselt võttes on nendeks kohtadeks suurte kaubanduskeskuste parkimisalad.

Usume, et ühegi kaubanduskeskuse juhil ei ole midagi selle vastu, et heal ja hariduslikul eesmärgil ringi liikuvat hea tahte bussi kindlatel kellaaegadel oma territooriumil ja kindla märgistusega kohal võõrustada. Selleks on vaja pisut tööd teha – kokku leppida nii kaubanduskeskusega, kes annab selleks loa ja leiab koha, kui ka transpordiametiga, kes paigaldab vastava märgistuse. Kindlasti rahuldaks selline mõistlik variant erinevaid osapooli, sh lugejaid.

Laadimine...Laadimine...