Tööpsühholoog: tööstressi puhul võtke kõigepealt aeg maha

„Kõigepealt võiks maha istuda ja aja maha võtta,“ soovitas tööpsühholoog Mare Teichmann tööstressi all kannatajatele esimese asjana.

Tööpsühholoog: tööstressi puhul võtke kõigepealt aeg maha

„Kõigepealt võiks maha istuda ja aja maha võtta,“ soovitas tööpsühholoog Mare Teichmann tööstressi all kannatajatele esimese asjana.

Seejärel tuleks Teichmanni sõnul võtta valge paber ja panna kõik oma probleemid kirja. „Probleeme tuleks vaadata sellisest vaatepunktist, et mida ma saan lahendada ja mida ma ei saa lahendada,“ õpetas Teichmann. „Kui ma ei saa oma probleeme lahendada, siis otsustada, kas ma lepin sellega või ma lähen ära.“

Teicmanni selgituse kohaselt ei põhjusta tööstressi ainult näost näkku suhted, vaid ka virtuaalsed suhted nagu e-kirjad, telefonikõned.

Teine tööstressi allikas on järjest kiirenev töötempo. „Töötempo võib tõusta sellepärast, et me ei tule uute tööülesannete nn. väljakutsetega toime või neid väljakutseid on nii palju, et me peame kogu aeg asju ümber õppima,“ rääkis Teichmann. Samal ajal, kui inimeste töötempo tõuseb, nende palk aga ei tõuse.
Kolmas asjaolu, mis inimestes tööstressi tekitab, on see, et kui midagi on halvasti, siis öeldakse kohe: oi, see võiks paremini olla. Kui aga midagi on hästi, siis ei panda seda tähelegi või öeldakse, et see on normaalne ja nii peabki olema.

Tööandjatele soovitas tööpsühholoog mitte ajada stressiga inimesi hulluks, sest sellised inimesed ei panusta enam töötegemisse.

Euroopas tehtud uuringute kohaselt esineb tööstressi 20 kuni 30 protsendil inimestest. See tähendab, et vähemalt nii suurel hulgal inimestel on tööviljakus väiksem kui võiks olla. Eestis pole vastavat uuringut tehtud.

Laadimine...Laadimine...