"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Trammitee nihkub vanalinnale lähemale ja autotee sealt kaugemale (0)
23. november 2015
Albert Truuväärt

Tallinna kesklinna kavandatav jalakäijate peatänav ei tähenda, et bussid ja trammid kesklinnast kaovad.

“Kõigepealt peaks kesklinnas olema eelistatud ühistransport, seejärel jalgrattur ja jalakäija ning alles viimases järjekorras muud liiklemisviisid,” ütles transpordiameti juhataja Andres Harjo. “Päris nii ka ei saa, et kogu plats jääb ainult jalakäijatele ja jalgratturitele. Kuidas need jalakäijad sinna kesklinna muidu üldse saavad?”

Trammiteed Harjo sõnul keegi sealt ära võtma ei hakka ja ka bussi pole mõtet kuhugi nurga taha suunata. “Kui me räägime Pärnu maantee – Viru ringi jalakäijate peatänava kontseptsioonist, siis tänavat liiklusele päris kinni panna ei saa, aga eelistatud olgu ikka ühistransport ja kergliikleja.”

Tuleval kevadel hakkab linn Kopli trammiteed korda tegema. Linnahalli ja Balti jaama peatuse vahel kulgeb trammitee edaspidi nähtavasti vanalinnale senisest lähemal. See aitab ehitada praeguse trammitee asemele autotee, millest saaks Põhja puiesteele teine sõidusuund, mis juhiks liiklust Toompuiesteelt Mere puiesteele. Selline lahendus vabastaks Rannamäe tee autoliiklusest ja juhiks autod vanalinnast kaugemale.

“Kust täpselt läbimurre Toompuiestee tänavalt Põhja puiesteele tuleb, pole veel selge. Juttu on olnud kahest variandist. Kas tekitatakse Balti jaama hoone maaliinide algpeatuse vahelt üks läbipääs üle trammitee Kopli tänavale või siis katsutakse arstida Suurtüki tänavat. Rannamäe tee sulgemine ei saa toimuda enne, kui Põhja puiestee teine niit on välja ehitatud,” rääkis Harjo.

Tallinna linnatranspordi elektritranspordi arendusjuhi Kristjan Kaunissaare sõnul nihutatakse trammiteed Skoone bastioni poole kolmel põhjusel. “Esiteks annab see vabamad käed Põhja puiestee ja Kopli tänava piirkonnas muud liiklusruumi ümber korraldada: kohendada kergliiklusteid ja laiendada tänavaruumi ka autode jaoks,” selgitas Kaunissaare. “Teiseks aitab ümberkorraldus sulgeda Rannamäe tee autoliiklusele ja ühendada Skoone bastioni vanalinnaga. Kolmandaks lühendab see Kopli trammiliikluse sulgemise aega trammitee remondi ajal.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.