Narkouimas otse surma: ränga rongiõnnetuse taga olid uimastid

Mullu märtsi keskel Ida-Virumaal reisirongi ette sõitnud ja silmapilkselt hukkunud kaks noort pereisa olid mõlemad narkouimas, mistõttu ei märganud nad uurijate hinnangul lähenenud rongi ja otsustasid keelavat foorituld eirates raudteed ületama asuda, selgus õnnetuse uurimisel.

Pilt: Scanpix

Narkouimas otse surma: ränga rongiõnnetuse taga olid uimastid

Mullu märtsi keskel Ida-Virumaal reisirongi ette sõitnud ja silmapilkselt hukkunud kaks noort pereisa olid mõlemad narkouimas, mistõttu ei märganud nad uurijate hinnangul lähenenud rongi ja otsustasid keelavat foorituld eirates raudteed ületama asuda, selgus õnnetuse uurimisel.

Ränk õnnetus juhtus 12. märtsi kella 17.30 ajal Kohtla-Järve - Kukruse - Tammiku maantee 15. kilomeetril asuval Sompa raudteeülesõidul, kus reisirongi ja sõiduauto Toyota Corolla vahelises kokkupõrkes hukkusid auto roolis olnud 27-aastane Vidadi ning tema kõrval istunud 29-aastane Stanislav. Kohe alguses sai selgeks, et mehed eirasid keelavat foorituld ning möödudes teistest raudteeülesõidukohal rongi tuleku tõttu peatunud autodest, sõitsid rongile ette, vahendas BNS.

Vahetult pärast õnnetust ei suutnud hukkunute lähedased mõista, kuidas mehed hea nähtavusega ja neile väga tuttavas kohas said sellise saatusliku vea teha. Tuttavad arutlesid meedias, et ju üritasid mehed kiirust lisades rongi eest läbi lipsata, samuti peeti võimalikuks, et juhti võis pimestada õhtune päike. Tegelik olukord oli aga sootuks teine, selgub raudteeõnnetuse uurimisraportist.

Nimelt rääkis üks tunnistaja, raudteeülesõidul rongi möödumist oodanud autos istunud reisija, et märkas, kuidas nendega samast reast keeras välja Toyota ja hakkas vastassuunavööndis aeglasel kiirusel raudteeülesõidu poole liikuma. "Autoks oli Toyota, mis ei sõitnud eriti kiiresti, vast ligi 30 km/h kiirust muutmata. Toyotas istusid esiistmetel kaks meest," kirjeldas tunnistaja, kuida Toyota aeglasel kiirusel rongile ette veeres.

Teine tunnistaja, kes samuti viibis rongi möödumist oodanud autos, meenutas, kuidas märkas samuti aeglasel kiirusel rongi ette liikunud Toyotat. "Auto kaasreisija kohal olev mees kummardus ettepoole, justkui lugedes põlvedel olevat teksti. Autojuht aga pidurdas väga kergelt Toyotat, kui oli jõudnud foori ees ligi viie meeri kaugusel seisva auto kõrvale ja justkui kallutas end veidi esiklaasi poole, et heita pilk läheneva rongi suunas. Paraku jätkas Toyota sõitu," kirjeldas tunnistaja toimunut.

Rong tabas Toyotat küljelt ning mõlemad mehed hukkusid silmapilkselt. Koheselt asus politsei ühe tööversioonina uurima, kas Toyota juhti võis pimestada õhtune päike. "Õnnetus toimus valgel ajal kell 17.29. Päikeseloojang oli sel päeval antud kohas kell 18.07.Sõiduauto Toyota sõitis kokkupõrkesse rongiga põhjast lõunasse. Päike paistis autojuhile paremalt sõidusuunas 78 kraadise nurga all. Vahetult ülesõidukohale sõitmise ajal varjas rong päikesekiirguse langemise autole. Vedurijuhile paistis päike selja tagant paremalt," seisab raportis ning ja lisatud on, et 78 kraadi on suurem vaatamist segavast 25-kraadisest nurgast. Seega võis päike teatavat segavat rolli mängida, kuid kindlasti ei saa öelda, et see rongi tuleku täielikult oleks varjanud.

Õnnetuse arvatavale põhjusele heitis valgust hoppis meeste joobeekspertiis. Nimelt selgus, et juht oli kokaiinijoobes, kõrvalistuja oli aga tarvitanud amfetamiini. "Narkootikumide mõju all ei suutnud autojuht adekvaatselt hinnata liiklusolukorda ega sellekohaselt reageerida. Kaasreisija ei suutnud samal põhjusel juhtida autojuhi tähelepanu reaalsele ohuallikale ega tema juhtimisalaseid otsuseid mõjutada," seisab ohutusjuurdluse keskuse raportis.

Laadimine...Laadimine...