Kadriorgu hakkavad sõitma retrotrammid

Kuus retrotrammi meenutavad 1930ndatel Dvigateli tehases valmistatud tramme, kuid on  ümber ehitatud seni kasutusel olnud Tšehhi trammidest ning mille sisu ja varustus on igati nüüdisaegne.

Pilt: Scanpix

Kadriorgu hakkavad sõitma retrotrammid

,

Kuus retrotrammi meenutavad 1930ndatel Dvigateli tehases valmistatud tramme, kuid on  ümber ehitatud seni kasutusel olnud Tšehhi trammidest ning mille sisu ja varustus on igati nüüdisaegne.

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kavatseb Kadrioru 3. liinile sõitma panna kuus retrotrammi, mis välimuselt meenutavad 1930ndatel Dvigateli tehases valmistatud tramme, kuid on tegelikult ümber ehitatud seni kasutusel olnud Tšehhi trammidest ning mille sisu ja varustus on igati nüüdisaegne.

Trammid peaksid jõudma liinile järgmise aasta augustis. TLT juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul käivad praegu veel läbirääkimised trammide ümberehitamise hanke võitnud AS-iga Ühinenud Depood ja Inekon Grupiga, ning see, kuidas renoveeritud trammid täpselt välja hakkavad nägema, selgub alles pärast läbirääkimiste lõppu ja lepingu allkirjastamist. Üldjoontes olevat aga plaan selge.

"Ma kujutan ette, et Tšehhi trammist KT-4 jäävad alles alusvankrid ja põhjakonstruktsioon," ütles Tamm. "Renoveeritud tramm hakkab 1930ndate sõidukiga sarnanema oma disainilt ja väliskujult ja ka näiteks istmete paigutuselt. Meil on soov paigutada istmed piki seina, nii et reisijad ei istu mitte sõidu suunas, vaid seljaga akna poole. Reisijate salong hakkab üldjoontes meenutama vanu aegu, kuid selle mõõtmed on suuremad kui 1930ndate trammil. Istmed tulevad mugavad, sisse pannakse küte ja konditsioneerid, trammijuht saab tänapäevase kabiini ega pea püsti seisma, nagu see kunagi oli."

Retrotrammid on sama ohutud kui Hispaania trammid, neisse paigaldatakse videokaamerad, ukse sulgumise kontrollerid jne. "Trammijuhi retroriietuse üle peame veel natukene mõtteid vahetama," lisas Tamm.

Muudavad linna põnevamaks

Retrotramm hakkab 3. liinil sõitma iga päev tavalise graafiku järgi ja peatuma samades peatustes, kus teisedki trammid. See, kui palju täpselt hakkab renoveeritud trammis olema iste- ja seisukohti, selgub samuti pärast läbirääkimiste lõppu, kuid Tamme sõnul ei saa see arv olla kindlasti väiksem kui nüüdisaegsetes Hispaania trammides. Trammide renoveerimise ligikaudset hinda ei soovinud Tamm veel öelda, kuid arvas, et see on samas suurusjärgus Tšehhis renoveeritavate trammide maksumusega.

Retrotrammide idee kohta ütles Tamm, et eks see ikka ühistranspordiga seotud inimeste peas sündis. "Selliseid lahendusi võib leida ka teistes Euroopa linnades," mainis ta. "Kadriorg on puhkamiskoht, kus käivad ka külalised ja turistid. Retrotramm rikastab linnapilti, teeb seda huvitavamaks ja ilusamaks ja tõmbab tähelepanu ühistranspordile."

Uued tuuled tramminduses

"Riigihankes seadsime nii trammide välimusele kui ka tehnika turvalisusele kõrged nõudmised, millega toimetulemiseks on tarvis kogemustepagasit ja innovatiivset mõtlemist," selgitas Tamm. "On heameel tõdeda, et Tallinnas leidub ettevõte, kes suudab taolise ülesandega toime tulla. Nii anname tööd oma inimestele ja ka investeeritud summad jäävad koju, mis on omamaise tööstuse turgutamiseks äärmiselt oluline."

Tallinna tramminduses on viimastel aastatel puhumas värsked tuuled. Praegu sõidab linnas 20 modernset CAF Urbos trammi. Oma jõududega on TLT AS renoveerinud kuus KT-4 trammi. Tšehhi Vabariigis läbivad lähiajal noorenduskuuri veel kaks KT-4 ja 12 KT-6 trammi. Täielikult on renoveeritud 3. ja 4. liini rööbastee. Järgmise aasta lõpuks on täies pikkuses uuendatud Kopli trammitee ning trammiühenduse saab ka lennujaam. Tallinna rööbastranspordi uuendusele kulub üle 100 miljoni euro.

Laadimine...Laadimine...