"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Elroni uus juht näeb vajadust ülikallite ekspressrongide järele (2)
21. jaanuar 2018
Scanpix

"Arvan, et rongiliikluse populaarsust ja rongiga sõitmise imidžit on päris palju võimalik tõsta. Teha rongiga sõitmine ägedamaks – see on põhiline ja kõige laiem väljakutse," ütles esmaspäeval Elroni uue juhina alustav Olle Tischler.

Esmaspäeval Elroni uue juhina alustav Olle Tischler ütles Postimehele, et kuna rongireisijate arv Eestis pigem kasvab, hakkab ta ühe esimese ülesandena ette valmistama uute, ülikallite ekspressrongide tellimist, vahendas BNS.

“Paljude tähtsate inimeste peades on valmisolek uusi ronge osta olemas,” ütles Tischler Postimehele idee kohta osta kolm uut ekspressrongi hinnaga ligi 30 miljonit eurot. “Tuleb arvestada, et uued rongid ei oota meid kuskil laos, vaid need tuleb meie jaoks valmis ehitada. Seega kui tellimus sisse anda, läheks paar aastat aega, enne kui rongid liinile jõuaksid. Praegu pole tellimust sisse antud, aga arusaamine ja valmisolek on olemas.”

Tischler loodab, et uute rongide ost kajastub ka järgmise aasta riigieelarves. Tischler on seisukohal, et rongiliiklust peakski korraldama riik.

“Arvan, et rongiliikluse populaarsust ja rongiga sõitmise imidžit on päris palju võimalik tõsta. Teha rongiga sõitmine ägedamaks – see on põhiline ja kõige laiem väljakutse,” ütles Tischler Postimehele ning lisas, et ka praegusel imidžil pole suurt viga midagi, liiatigi oli reisijate arv mullu oma 8-protsendise reisijatearvu kasvu juures kõigi aegade tipus.

“Nende hulgas, kes ronge kasutavad, on maine väga hea. Samas on rongide kasutamisel mingi teadlikkuse barjäär. Kui inimene peab Tallinnast Tartusse minema, siis ta hüppab pigem auto peale ega mõtle, et ta saab mugava, kiire ja sooja rongiga tegelikult palju odavamalt,” selgitas Tischler Postimehele. “Algusaegadel sai Elron meedias kõvasti negatiivset tähelepanu. Aga ma ütlen, et firma potentsiaal on palju suurem, kui meediast tihtipeale näha on. Seega tahan Elroni mainet ka meedias parandada.”

Tischler näeb parema teenuse ja turunduse abil võimalust rongiga sõitjate arvu kasvatada. Ees ootab ka uue piletisüsteemi käivitamine, mis annab mitmekülgsemaid võimalusi nii veebis kui rongis pileti ostmisel. Piletihinnatõusu Tischleril plaanis ei ole, sest mängumaa pole ses osas eriti suur.

“Samas kavatseme me piletite hinda rohkem diferentseerida. See tähendab näiteks seda, et tipptundidel saame piletihinda tõsta ja alakoormuse puhul langetada,” selgitas Tischler Postimehele. “Kui meil on Tallinn-Tartu rong õhtul kell 18-19 inimesi puupüsti täis, siis ilmselt saame seal hinda tõsta, et rohkem inimesi sõidaks päevasel ajal.”

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Hiline Puberteet
21. jaan. 2018 11:42
"... Teha rongiga sõitmine ägedamaks – see on põhiline ja kõige laiem väljakutse," ütles esmaspäeval Elroni uue juhina alustav Olle Tischler. Sellise väljakutse püstitaks iga Sipsiku või Mesimummi tegevkasvandik!
Piilu P
21. jaan. 2018 11:18
Saamata aru, mis on Ekspressrong, jään lootma, et need ei ole enam sellised oranžid istekohtadeta ülikallid trammid. 30 milli on aga meie võõrpankade 10-päeva kasum.