Kadri Simson: kindlasti ei kujune maakondlik ühistransport ajutiseks projektiks

Tänasel tasuta ühistranspordi rahvusvahelisel konverentsil ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson, et 15 Eesti maakonnast tahavad tasulise piletiga jätkata kaks. "Aga see pole lõplik ja ümbermõtlemist mitte võimaldav lahendus – konservatiivsemad maakonnad ei pea võtma endale kohustust, mis jääb kehtima aegade lõpuni," lisas ta.

Pilt: Albert Truuväärt

Kadri Simson: kindlasti ei kujune maakondlik ühistransport ajutiseks projektiks

Tänasel tasuta ühistranspordi rahvusvahelisel konverentsil ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson, et 15 Eesti maakonnast tahavad tasulise piletiga jätkata kaks. "Aga see pole lõplik ja ümbermõtlemist mitte võimaldav lahendus – konservatiivsemad maakonnad ei pea võtma endale kohustust, mis jääb kehtima aegade lõpuni," lisas ta.

Tänase konverentsi aruteluosas ütles Simson, et kindlasti ei ole tasuta maakondliku ühistranspordi näol tegemist mingi ajutise projektiga. "Eesti riik kavandab eelarvet ette neli aastat, järgmisel aastal kulutatakse ühistranspordi dotatsiooniks 100 mln eurot, mille sisse kuulub nii bussi-, rongi- kui ka näiteks parvlaevaliiklus ja lennuühendused," lisas minister. "Maakondlik ühistransport moodustab sellest summast vaid viiendiku."

24images

Simson märkis veel, et "meil on seljataga väljarände aastad. Suur osa, kes on tööealised, aga kes ei käi tööl, elavad just maapiirkondades."

Praeguse seisuga jätkavad piletiga maakondliku ühistranspordiga ilmselt vaid Harju- ja Pärnumaa. Kose vallavolikogu esimees ja Euroopa Liidus omavalitsusi esindava regioonide komitee juhtkonda kuuluv majandusteadlane Uno Silberg ütles, et "tasuta ühistranspordi džinn on pudelist välja lastud ja tagasi seda enam ei topi".

Tema sõnul pole võimalik, et ühes katla osas keedetakse teistsugust suppi kui teises ja kuna rahvas võtab ühistransporti järjest enam kui tasuta teenust, siis tagasikäiku vanale piletiga mudelile enam pole. "Küsimus on ainult, et millised on teised avalikud tasuta pakutavad avalikud kaubad või teenused - näiteks see peaks olema internet," lisas Silberg. "Tasuta transport on ainult üks osa sellel pikal teel."

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul ei maksaks inimestel karta, et kui tasuta maakondliku ühistranspordi tõttu tekivad mõnel riigi toetuseta, ärilistel alustel opereerival kommertsliinil raskused, et siis jäävad inimesed bussist ilma. "Kui mõni kommertsliin loobub, peab ühistranspordikeskus selle asendama avaliku liiniga," ütles Williamson. "Inimesed ei tohi bussipeatusesse ootama jääda. Vahendid liinide jätkamiseks on olemas." Williamsoni sõnul muutuvad järjest populaarsemaks nõudepeatustega maakonnaliinid, seda eriti Lõiuna-Eestis. "Maanteea,met on teinud kõik, et tasuta maakonnaliinid saaksid 1. juulist alustada," ütles Williamson.

Laadimine...Laadimine...