Künnap: raha Tallinna-Helsingi tunneli jaoks on olemas

Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli eriplaneeringut taotleva Finest Bay Area Developmenti esindaja Soraineni advokaadibüroo partneri Paul Künnapi sõnul on projekt rahastuse mõttes esialgse tegevusplaani ajakavast ees.

Pilt: Scanpix
Majandus Eesti

Künnap: raha Tallinna-Helsingi tunneli jaoks on olemas (1)

Toimetaja: Moonika Tuul

Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli eriplaneeringut taotleva Finest Bay Area Developmenti esindaja Soraineni advokaadibüroo partneri Paul Künnapi sõnul on projekt rahastuse mõttes esialgse tegevusplaani ajakavast ees.

"On olemas kokkulepped uuringute ja projekteerimise faasiks ning eelkokkulepped ehituseks. Viimase asjus sõlmiti eelmisel nädalal Hiina kapitali esindava Touchstone Capital Partnersiga kavatsuste protokoll. Lõplik kokkulepe sõlmitakse järgnevate kuude jooksul," kirjutas Künnap Postimehes ilmunud arvamusloos, vahendas BNS.

Künnap märkis, et mure Hiina kapitali kaasamise pärast on arusaadav, ent projektimeeskond on teinud Hiina fondile Touchstone Capital Partnersile taustakontrolli ja muu hulgas rääkinud Hiina saatkonnaga Helsingis ning pole probleeme leidnud.

Kontroll Eesti ja Soome käes

Soraineni partner nõustus, et projekti juures on vaja teadvustada poliitilisi riske ning lisas, et arendaja on neid riske ka mitut moodi maandanud.

"Esiteks jaotub investeering omakapitali ja laenu vahel nii, et 4,5 miljardit eurot antakse omakapitali ning 10,5 miljardit eurot laenuna. Kokkuleppe järgi ei saa Hiina kapital projektis enamusosalust. Lõplikud otsused tehakse ikka siin. Teiseks ei ole hiinlased kindlasti ainsad investorid. Eelduslikult lisanduvad põhjamaised pensionifondid ja muud Euroopas tegutsevad fondid. On võimalik, et ka Eesti ja Soome riik soovivad investeerida. Kolmandaks ei tohiks unustada, et projekti keskmes on tunnel, mille üks ots on Soomes ja teine Eestis. Eestil ja Soomel on võimalus kontrollida, et tunnel rajataks ja seda kasutataks kooskõlas mõlema riigi nõuetega," kirjutas ta.

Künnap tõi välja, et edasised sammud on Touchstone Capital Partnersiga lõpliku lepingu sõlmimine, samuti teiste rahastajate leidmine ja nendega läbirääkimine. Samuti on Soomel enne ehituse algust vaja regionaalset planeeringut ja keskkonnamõjude hindamist.

11. märtsil toimunud Uusimaa maakonnavalitsuse istungil otsustati toetada vaid Helsingit läbivat Tallinna-tunneli marsruuti, kuigi arendaja eelistaks trassil rohkem valikuid. "Samas uuringud jätkuvad kõigi trassialternatiividega ning Uusimaal on võimalik oma otsust üle vaadata sügisel," ütles Künnap toona BNS-ile.

Töö jätkamiseks vaja uut valitsust

Eestis on arendaja taotlenud riigi eriplaneeringu ja hoonestusloa menetluse algatamist. Hoonestusluba loob raamistiku tunneli taristu ehitamiseks ja kasutamiseks ning keskkonnamõju hindamine tehakse Eestis osana hoonestusloa protsessist. "Erinevalt Soomest on planeeringu algatamine Eestis valitsuse pädevuses. Seega ei saa Eestis protsessidega jätkata enne, kui uus valitsus on ametisse asunud," kirjutas Künnap.

Tema sõnul on töö projektiga Eestis pidev ning nüüdseks on valminud keskkonnamõju hindamise programm, mida hakatakse peagi Eesti ametnikega kooskõlastama.

Künnap märkis, et kõigile suuremahulise projekti kohta käivatele küsimustele praegu veel vastust pole, kuna on vaja korraldada uuringuid. Samuti on paljudel teemadel oodatud avalik arutelu.

Lisaks tõi ta esile arendaja korraliku töö tähtsuse. "Kõik tuleb teha vastavalt õigusaktidele, kõik uuringud peavad olema tehtud piisava põhjalikkusega. Arendaja töö peab olema avalikkusele läbipaistev ja otsused põhjendatud," kirjutas Künnap.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...