Simson: merendussektori tugevdamiseks tuleb luua turundusplaan

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni hinnangul peaks Eesti merendussektori tugevdamiseks ja konkurentsivõime kasvatamiseks koostama turundusplaani, et seeläbi tuua Eesti lipu alla sõitma ka välisfirmasid.

Pilt: Scanpix/ Illustreeriv pilt

Simson: merendussektori tugevdamiseks tuleb luua turundusplaan

Toimetaja: Moonika Tuul

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni hinnangul peaks Eesti merendussektori tugevdamiseks ja konkurentsivõime kasvatamiseks koostama turundusplaani, et seeläbi tuua Eesti lipu alla sõitma ka välisfirmasid.

"Maailmas on väga positiivseid näiteid, kuidas merendussektori tugevdamine on riigi majanduskeskkonda tunduvalt parandanud. Laevade toomine Eesti lipu alla loob kõrgepalgalisi töökohti, annab tööd nii meremeestele kui ka kaldatöötajatele ning annab tugeva panuse SKP kasvu," ütles minister pressiteate vahendusel BNS-ile.

Simson peab möödunud neljapäeval tagasi astunud valitsuse, mis jätkab tööd uue valitsuse kinnitamiseni, üheks olulisemaks saavutuseks seadusloomet, mille eesmärgiks on suurendada Eesti lipu all sõitvat laevastikku ning kasvatada ka kaldal asuvat laevandussektorit.

Riigikogu võttis tänavu veebruaris vastu lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse muutmise kobareelnõu, mis jõustub riigiabi andmist lubava Euroopa Komisjoni positiivsele otsusele järgneva aasta 1. jaanuaril. Kui Euroopa Komisjon teeb otsuse aga pärast 1. oktoobrit, jõustub seadus ülejärgmise aasta 1. jaanuaril.

Loodava valitsuskoalitsiooni ehk Eesti Keskerakonna, Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna ja Isamaa Erakonna esindajad kohtusid neljapäeval merendusekspertidega, et arutada Eesti merenduse tugevdamist ja vajalikke meetmeid sektori arenguks.

"Merendussektori kadu avaldas Eestile majanduslikult negatiivset mõju, kadusid töökohad ja maksuraha ning paraku vähenes ka meie riigi tuntus maailmas. Nii praeguse kui ka loodava valitsuse eesmärk on taastada Eesti lipu all sõitev kaubalaevastik ning mul on hea meel, et selle aasta alguses vastu võetud seadus seda ka võimaldab," rääkis Simson.

Merendusekspertide hinnangul töötab praegu umbkaudu 5000-6000 Eesti meremeest välislippude all.

Laadimine...Laadimine...