Tallink: soovime, et kõiki koheldaks võrdselt

Eckerö Line’i uus praamlaev on põhjustanud laialdast arutelu enne, kui keegi on Eestis laeva tegelikult näinud.

Pilt: scanpix

Tallink: soovime, et kõiki koheldaks võrdselt

Meelis Piller

Eckerö Line’i uus praamlaev on põhjustanud laialdast arutelu enne, kui keegi on Eestis laeva tegelikult näinud.

Tallink Grupi kommunikatsioonijuht Katri Link ütles, et kõiki osalisi tuleks võrdselt kohelda.

Tallink viis 2017. aastal autopraami Muugale. "Tahtsime viia veoautoliiklust kesklinnast välja, et elukeskkond oleks vähemate heitgaasidega ja veidi sõbralikum," selgitas Link. "Meie eesmärk ei ole seda liini Muugalt ära tuua, meie eesmärk on, et kõiki osalisi koheldaks võrdselt ja ka see, et Eckerö alustaks oma kaubaveo liini opereerimist Muugalt."

Eckerö Line’i juhid ütlesid Soome ajalehele Iltalehti, et Eesti laevnikel on kadunud igasugune proportsioonitaju.

Eckerö Line’i juht Taru Keronen ütles, et kriitika, mis uut alust tabanud on, suuresti liialdatud.

Küll muretsetakse, et laev toob niigi tiheda liiklusega Tallinna kesklinna liiga palju autosid juurde, küll sellepärast, et kesklinna kaootiline liiklus muutub veel tihedamaks.

"Tallinna kesklinna liiklus on tihe. Laevadega saabuvad veokijuhid ütlevad, et linnast välja saamine võtab juba tunni. Mõne aja eest kuulsime Eckerö Line'i plaanist veel ühe uue laevaga Tallinnasse kaupu vedada," kommenteeris Tallinna linnavolikogu esimees Tiit Terik. Tema sõnul tähendaks see, et kesklinna saabuv alus tooks ühe sildumisega linnaliiklusesse mitu kilomeetrit veokaid.

"Kuni 8 kilomeetrit raskeveokit päevas ei ole kindlasti aktsepteeritav. Kinnitasin usutluses Soome päevalehele Helsinkin Sanomat, et hoolimata sellest, kas laeval on Eckerö, Tallinki või Vikingi logo, on kaubalaevadele sobivaim sadam Muugal. Lahe teisel kaldal on sadam keskusest eemal Vuosaaris. Ma ei usu, et head põhjanaabrid selle üle rõõmustaksid kui näiteks kesklinns asuvasse Olympia terminali raskeveokid vurama hakkaksid," ütles Terik.

Tallnna sadam: tegu on ainult eellepinguga

Tallinna sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro sõnul on teadaolevalt tegu alles eellepinguga. "Meie eesmärk on kaubaveole mõeldud laevad suunata Muuga sadamasse," ütles ta. "Kui saame teada selle laeva täpsed parameetrid, siis saame otsustada, kas ta sobib Muugale."

Arro hinnangul on Muuga infrastruktuur piiratud, Vanasadamas on palju moodsam infrastruktuur ning seal on rohkem võimalusi laevu vastu võtta.

Muugal on piiratud võimalused

"Kaardistame olukorda ja selgub juuniks, kas saame laeva kohe vôtta Muugal vôib peab vôtma Vanasadamas. Hetkel töötame selle nimel, et laeva saaks kohe Muugal vastu vôtta," rääkis Arro

Arro sõnul on Eckerö laeva puhul keeruline see, et nad plaanivad võtta peale ka sõidu- ja pakiautosid. "Tallinki laeva peal on ainult veoautod," ütles ta. "Sellepärast on vaja ka sõiduautode jaoks infrastruktuuri, eks see kõik natuke võtab aega."

Arro sõnul väidab Eckerö, et laev tuleb liinile juba juunikuus, aga juunis ei ole Tallinna sadam võimeline seda laeva Muugal vastu võtma. "Kruiisilaevad peatuvad teistel kaidel, neil ei ole vaja rampe, sest nende peal ei ole autosid," selgitas ta. 

 


Laadimine...Laadimine...