11 nõuannet ohutuks tervisespordiks sügisperioodil

"Inimesed  märkavad, et väljas on läinud pimedamaks ning ka septembri hommikud on läinud külmemaks, kuid see jäetakse suurema tähelepanuta. Sellest tingituna on mitmeid haigestumisi ning tuleb ette nihestusi, kukkumisi ja ka põrutusi," rääkis Gjensidige kahjukäsitluse osakonna juht Maarika Mürk. 

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

11 nõuannet ohutuks tervisespordiks sügisperioodil

Toimetaja: Sandra Lepik

"Inimesed  märkavad, et väljas on läinud pimedamaks ning ka septembri hommikud on läinud külmemaks, kuid see jäetakse suurema tähelepanuta. Sellest tingituna on mitmeid haigestumisi ning tuleb ette nihestusi, kukkumisi ja ka põrutusi," rääkis Gjensidige kahjukäsitluse osakonna juht Maarika Mürk. 

Sügisesed ilmad kutsuvad loodusesse jalutama. Olgu matk või niisama tervisekõnd, tuleks meeles pidada nippe, et jalutuskäigust kasu asemel kahju ei tekiks. Gjensidige kindlustus pani kirja nõuandeid, mida järgides saad füüsilist aktiivsust säilitada ka peale suvepuhkust.

Õnnetusjuhtumi kindlustuse juhtumitest selgineb, et üsna palju õnnetusi juhtuvad sportides ja matkades, seda eriti libedal ajal ning aastaaegade vahetumisel. "Inimesed  märkavad, et väljas on läinud pimedamaks ning ka septembri hommikud on läinud külmemaks, kuid see jäetakse suurema tähelepanuta. Sellest tingituna on mitmeid haigestumisi ning tuleb ette nihestusi, kukkumisi ja ka põrutusi," rääkis Mürk. 

"Eestisse on loodud palju uusi terviseradu ning inimesed on teadlikumad oma tervise eest hoolitsemisel. Erinevad terviseeksperdid ja füsioterapeudid soovitavad vähemalt 2,5h nädalas füüsilist tegevust, mis aitab vähendada stressi ja tugevdada tervist haiguste perioodi eel," lisas Mürk ja tuletas meelde, et sportimisel on samuti oluline ohutus.

Matkamisel ja tervisekõnnil pea meeles:

• riietu vastavalt, pimedal ajal kanna helkurit 

• vali mugavad toestusega jalanõud

• soojenda lihaseid 

•  metsa minnes võta kaasa täis laetud telefon 

• teavita lähedasi või sõpru, kui lähed matkama. Kui sinuga midagi juhtub, teavad nad sind otsima asuda

• võimalusel matka kaaslasega

• joo piisavalt vett, dehüdratsioon on kerge tulema 

• krampide ja lihasvalude ennetamiseks tarbi vedelikku ja vajadusel magneesiumi

• kui oled kukkunud või vigastada saanud, kutsu abi ja hinda, kas tohid liikuda

• lülita telefonil sisse "leia mind" funktsioon, võimalda GPS asukohamääramist

• vanemate inimeste puhul: proovi liikuda kodu lähedal, alati võta kaasa telefon 

Tervisesportlastel ja matkajatel tasub kaaluda õnnetusjuhtumikindlustuse sõlmimist, mis aitab vajadusel kiirelt füsioteraapiasse või eriarstile saada, lisaks tagab selle, et saad vigastust ravida ilma sissetulekut oluliselt kaotamata. Õnnetusjuhtumikindlustuse populaarsus on kasvutrendis ning igal aastal suureneb lepingute arv 40%. Gjensidige kindlustusel on õnnetusjuhtumi kindlustusjuhtumeid olnud 2019 aastal üle 100% enam, kui aastal 2018.

Laadimine...Laadimine...