Kaupleja annab nõu: kuidas jõuluostud e-poest õigel ajal kätte saada?

Statistika kohaselt tegi möödunud aastal 62% Eesti 15–74-aastastest elanikest oste internetis. Kuna jõuluaeg on internetiostude tippaeg, tasub ostud varakult ära teha, et kingitused õigeks ajaks saajani jõuaksid. 

Pilt: Scanpix

Kaupleja annab nõu: kuidas jõuluostud e-poest õigel ajal kätte saada?

Statistika kohaselt tegi möödunud aastal 62% Eesti 15–74-aastastest elanikest oste internetis. Kuna jõuluaeg on internetiostude tippaeg, tasub ostud varakult ära teha, et kingitused õigeks ajaks saajani jõuaksid. 

Kui aga ostlemine on jäänud viimasele hetkele, tasub jõuluajal mõelda erinevatele võimalustele kauba kättesaamisel.

Vali sobiv kättetoimetamise viis

Paljud e-poed on klientide elu mugavaks teinud ning võimaldavad kaupa tellida kodulähedasse pakiautomaati. Omniva andmetel on detsembrikuus pakiautomaatidesse saadetavate pakkide arv võrreldes tavaperioodiga vähemalt kahekordistunud. Seetõttu soovitab Eesti ühe külastatuima veebipoe Kaup24 turundusjuht Rauno Kristjan jõulueelsel ajal kui e-kaubanduse tipphooajal võimaluse korral vaadata ka teiste kauba kättetoimetamise viiside poole. "Praegusel hooajal on kõige kindlam viis kaup õigel ajal kätte saada kaubale ise esindusse järele tulles," soovitas Kristjan. Kaubale ise järele tulemise teeb mugavaks ka see, et tellija asemel võib vajaduse korral kaubale järele tulla keegi teine. "Selleks tuleb meid informeerida telefoni teel või juba tellides märkida kaubale järele tulija nimi," sõnas Kristjan.

Kuna enamasti on kaubale järele tulemine tasuta, on see võrreldes teiste kättetoimetamise viisidega odavam ja sageli ka mugavam viis. Küll aga sobib järele tulemine hästi vaid pealinlastele, kuivõrd e-poodide esindused asuvad üldjuhul Tallinnas. Seetõttu soovitab Kristjan proovida ka kullerteenust, millega toimetatakse kaup kliendini üldjuhul kuni kolme päeva jooksul. "Kauba kättesaamine kulleriga on väga mugav ja lihtne, sest kuller toimetab kauba otse kliendi kodu- või kontoriukseni ning kauba saab kätte kodust või tööpostilt lahkumata. Kuna kuller teatab oma saabumisest ette, ei tasu ka karta, et oma kauba saabumise maha magate," kinnitas Kristjan.

 

Usalda kauplejat

Seaduse kohaselt vastutab kauba tellijani jõudmise eest kaupleja. Seetõttu võtavad e-poed endale kohustuse, et kaup õigeks ajaks tellijani toimetada. "Detsembris on Kaup24 tellimuste hulk kasvanud rohkem kui 40%, mis tähendab, et e-pood on klientide usalduse võitnud. Seetõttu garanteerime kõikidele klientidele, et kui tellitud jõulukaubad jõululaupäevaks kohale ei jõua, kingime neile 20 eurot ettemaksu järgmiseks ostuks," tutvustas Kristjan Kaup24 jõulukampaaniat. Kuna ettevõte on koostöös Omnivaga suurenenud tarnemahtudeks pikalt valmistunud, siis on Kristjan kindel, et kõik Kaup24 tellimused jõuavad ka jõuluks kohale.

Omniva meediasuhete juhi Mattias Kaivi sõnul täidab Omniva pakiautomaate mitu korda päevas. "Need pakid, mis ei mahu automaati kohe hommikul, ladustatakse sinna hiljem. Ühtlasi asuvad ka sel aastal populaarsemate automaatide juures abikullerid, kes jagavad klientidele kohapeal pakke, mis pakiautomaati ei mahtunud," selgitas Kaiv lähemalt. Ühtlasi kutsub Omniva meediasuhete juht üles kõiki pakisaajaid esimesel võimalusel oma pakid automaadist ära tooma, et ka järgmised kliendid saaksid oma pakid kenasti kätte.

Kaup24 turundusjuhi sõnul korraldati sama kampaaniat ka möödunud aastal, mis osutus väga edukas. “2016. aastal ei jõudnud jõuluks kohale vaid 0,6% ostudest. Sel aastal sihime sama või veel paremat tulemust,” lubas Kristjan.

Laadimine...Laadimine...