Lihasvalu, väsimus ja halb enesetunne võib tulla D-vitamiini puudusest

Põhjamaine kliima nõuab D-vitamiini regulaarset tarbimist; kui taldrikul on viis eri värvi toiduainet, on kõik korras.

Pilt: Scanpix

Lihasvalu, väsimus ja halb enesetunne võib tulla D-vitamiini puudusest

Põhjamaine kliima nõuab D-vitamiini regulaarset tarbimist; kui taldrikul on viis eri värvi toiduainet, on kõik korras.

Eesti perearstide seltsi juhatuse liikme Karmen Jolleri sõnul on meie põhjamaises kliimas selge tarvidus D-vitamiini järele, seda eriti talvel. "D-vitamiini puudusest võib märku anda lihasvalu, väsimus ja halb enesetunne," rääkis Joller. "D-vitamiini manustamisel hakkab aga parem juba kolme-nelja päeva pärast."

Samas hoiatab Joller ka toidulisandite ületarbimise eest ja soovitab jälgida tervislikku toidulauda: "Me ei tea, kas toidulisandid on ohutud või ei, sest sellelaadseid uuringuid pole tehtud."

Soovitav D-vitamiini päevane annus on 10-20 mikrogrammi, maksimaalne ohutu päevaannus aga 100 mikrogrammi. "Kui tervisliku toitumise jaoks pole aega, pole see siiski põhjus, miks tervislik toit toidulisandiga asendada," ütles Joller. "Tervisliku toidu reegel on väga lihtne. Kui taldrikul on viis eri värvi toiduainet, on kõik korras. Muutke elustiili ja toituge mitmekülgselt ning tervis läheb paremaks."

Jolleri sõnul võivad teisi toidulisandeid vajada näiteks rasedad või kroonilised haiged.

Toitumisnõustaja Kristin Salupuu sõnul on Eestis küsitluse põhjal enim tarbitud toidulisandid multivitamiinid ja mineraalainete komplekspreparaadid. D-vitamiinid on tarbitavuselt teisel kohal, järgnevad kalaõli ja C-vitamiin.

"D-vitamiin on ainus toidulisand, mida peaks talvel tavatoidule lisaks võtma," lausus Salupuu, kelle sõnul võiks D-vitamiini tarbida ka päikesevaestel suvedel.

Laadimine...Laadimine...