Uuring: lastele reklaamitud toidust pool on rämpstoit

Rohkem kui pooled toidupoodides lastele reklaamitud toitudest on ebatervislikud, paljastab värske rasvumisuuring. 186 toidust, mille pakenditel olid laste tähelepanu püüdmiseks kujutatud multikategelased, ei vastanud 52 protsenti Austraalia ja Uus-Meremaa tervisliku toidu standarditele.

Pilt: Scanpix

Uuring: lastele reklaamitud toidust pool on rämpstoit (1)

Rohkem kui pooled toidupoodides lastele reklaamitud toitudest on ebatervislikud, paljastab värske rasvumisuuring. 186 toidust, mille pakenditel olid laste tähelepanu püüdmiseks kujutatud multikategelased, ei vastanud 52 protsenti Austraalia ja Uus-Meremaa tervisliku toidu standarditele.

Lastele suunatud jäätised, mahlapulgad ja snäkibatoonid olid kõige ebatervislikumad ning neist vaid 10 protsenti vastas standarditele, kirjutab NZ Herald.

Lisaks olid ebatervislike toitude nimekirjas meilgi populaarsed Kellogg's Frosties, mille pakendil möirgab lastelemmik tiiger Tony ja mis koosnevad 41 protsendi ulatuses suhkrust, ning Krafti juustupulgad, milles oli 100 grammi kohta 17,5 grammi küllastunud rasvhappeid.

Uuringu koostanud Obesity Policy Coalitioni juht Jane Martin oli šokeeritud sellest, et nii mitmed tootjad reklaamivad oma ebatervislikke tooteid otse lastele.

"On äärmiselt närvi ajav näha multikaid ja multikategelasi, keda kasutatakse laste meelitamiseks," nentis ta. "Lapsi tõmbavad toidupoodides lõbusate ja värviliste tegelastega pakendid ja toidutootjad on sellest täiesti teadlikud. Nad teavad, et lastel on väga suur mõju selle üle, mida nende vanemad ostavad."

"On häbiväärne, et seda võimsat marketingitaktikat ei kasutata lastele hoopis tervislike toodete müümiseks."

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...