Ametiühing: odavbussifirmade piletihinnad ei tohi tulla bussijuhi taskust

Eesti suuremate linnade vahel on hoogustumas odavbussifirmade tegevus. Transpordi ametühingu hinnangul on konkurents tervitatav, ent odav hind ei tohi tulla bussijuhtide töötasu arvelt.

Pilt: Scanpix

Ametiühing: odavbussifirmade piletihinnad ei tohi tulla bussijuhi taskust

Eesti suuremate linnade vahel on hoogustumas odavbussifirmade tegevus. Transpordi ametühingu hinnangul on konkurents tervitatav, ent odav hind ei tohi tulla bussijuhtide töötasu arvelt.

Transporditöötajaid koondava ametühingu juht Jaan Hendrik Toomel ütles ERR-i raadiouudistele, et kahtlemata on konkurents bussiturul hea, ent piletihindade odavus ei tohiks tulla amortiseeruva tehnika ja madalate bussijuhtide palkade arvelt. Kuna praegu on Eestis pigem bussijuhtide põud ning kõik bussifirmad tahavad pakkuda mugavat teenust, pole praegu muretsemiseks põhjust. 

"Ootaks, et uus suurettevõtja toimiks sarnaselt turul olevate suurettevõtjatega. Et tingimused oleks sarnased. /.../ Meie jaoks on oluline see, et nii uued kui ka vanad tegijad kõiki turul kehtestatud nõudeid järgiksid ja korrektselt tegutseksid," rääkis Toomel.

Eestis on tegevust alustamas Bus Transport Holdingu OÜ, mille omanikuks on Šoti miljardär Brian Souter. Talle kuuluvad ka näiteks Poolas ja Soomes reisijanumbrid hüppeliselt kasvatavad Polski Busi ja Onnibuss. Ettevõtete bussipiletite hinnapoliitika on lihtne - kes varem interneti kaudu pileti ostab, maksab vähem ja viimased kohad müüakse kallimalt. Nii nagu ka toimib odavlennufirmade puhul.

Tallinna puhul saab suure tõenäosusega uue firma busside väljumis- ja saabumiskohaks Reisisadam. Tartus ja Pärnus aga sealsed bussijaamad. Reisijaid asutakse võitma tõenäoliselt ühe eurose piletihinnaga.

Laadimine...Laadimine...