Ekspert: maksustada tuleb raskeveokid, mitte sõiduautod

Ernst & Young Baltic AS esitletud uuringust selgub, et Eesti riik teeniks raskeveokite maksustamisest aastas ligi 20 miljonit eurot maksutulu. Taolise maksustamise plussiks on ka see, et nii saab makse koguda Eestit läbisõiduks kasutatavatelt välismaa autodelt.

Pilt: Scanpix

Ekspert: maksustada tuleb raskeveokid, mitte sõiduautod

Ernst & Young Baltic AS esitletud uuringust selgub, et Eesti riik teeniks raskeveokite maksustamisest aastas ligi 20 miljonit eurot maksutulu. Taolise maksustamise plussiks on ka see, et nii saab makse koguda Eestit läbisõiduks kasutatavatelt välismaa autodelt.

Riigikantselei strateegiadirektori asetäitja Henry Kattago rääkis Tallinna TV uudistes, et uuring analüüsis kolme erinevat transpordimaksu alternatiivi – sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine ja läbisõidupõhine teekasutustasu. "Uuringu tulemusel selgus, millised oleksid antud alternatiivide positiivsed ja negatiivsed küljed," märkis Kattago.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter rõhutas, et ministeerium aksepteerib transpordimaksuna raskeveokite ajapõhist või läbisõidupõhist teekasutustasu. "Ka siin on erinevaid võimalusi, kas maksustada raskeveokeid alates 3,5, 6 või 12 tonnist. Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu."

Tatter lisas, et transpordimaksu mõistliku lahenduse jõudmiseks on vaja teha veel lisaarvutusi. "Uuring võimaldab modelleerida võimalikke majanduslikke ja konkurentsivõimet puudutavaid mõjusid ja need arvutused on veel ees. Kui parim lahendus on leitud, peaks maksu arutama valitsus ja seejärel andma ministeeriumile konkreetse ülesande seaduse või lahenduse väljatöötamiseks."

Riigikogu liikme Andrei Novikov nentis, et kütuseaktsiisi tulu oleks tulnud investeerida teedesse. "Kütuseaktsiisi põhieesmärk peaks olema investeerida teedesse, mitte riigieelarve aukudesse," nentis Novikov.

Laadimine...Laadimine...