Estonian Airi pankrotipesast saab tõenäoliselt kätte kuni 9 miljonit

Estonian Airi ajutise pankrotihalduri Andrias Palmitsa sõnul on ettevõttel kohustusi hetkel 95,8 miljoni euro ulatuses, pankrotipesast on tõenäoliselt võimalus kätte saada kõige rohkem 9 miljonit eurot.

Pilt: Scanpix

Estonian Airi pankrotipesast saab tõenäoliselt kätte kuni 9 miljonit

Estonian Airi ajutise pankrotihalduri Andrias Palmitsa sõnul on ettevõttel kohustusi hetkel 95,8 miljoni euro ulatuses, pankrotipesast on tõenäoliselt võimalus kätte saada kõige rohkem 9 miljonit eurot.

"29. detsembril kuulutatakse pankrot tõenäoliselt välja, vähemalt kohus on öelnud, et teeb 29. detsembril sellekohase määruse," ütles Palmits, vahendas BNS.

Peale vastava määruse väljastamist on võlausaldajatel kaks kuud aega oma nõuete esitamiseks. Praegu on ajutised haldurid lähtunud võlgniku poolt esitatud andmetest ja nendest andmetest, mis on saadud järelpärimistele vastustena, rääkis Palmits.

Tema sõnul on Estonian Airil varasid kokku 59,2 miljoni euro väärtuses, millest osa on pangakontodel rahana, osa nõuetena kolmandate isikute vastu ja kõige suurem osa on bilansis ülesse võetud õhusõidukite maksumus - see summa on kokku 50,2 miljonit eurot.

"Sellest ei saa nüüd järeldada seda, et need õhusõidukid oleks Estonian Airi omad, tegelikult on nad liisitud ja omandiõigus on ikkagi liisinguandjatel. Reaalselt ilmselt saame siin opereerida selle 59 ja 50 miljoni vahega, mis on ligi 9 miljonit eurot," ütles haldur.

Kohustusi on ettevõttel tema sõnul 95,8 miljonit eurot, need hõlmavad ka kohustusi töötajate ees. Esimeses järjekorras saavad töötajad hüvitise töötukassast, mis hüvitab selle teatud piirmäärades. "Paljudega võib juhtuda nii, et nõue jääb mingis osas rahuldamata ja selles osas on nad pankrotimenetluses võlausaldajad ja peavad teiste võlausaldajatega konkureerima," rääkis ta.

Võlgnike arv on praegu seisuga üle 200 ja sellele lisanduvad töötajad, keda oli siis 182 ajutiste haldurite nimetamise seisuga. "Lõppkokkuvõttes jääb võlausaldajaid kuskil üle 400," sõnas ta.

Praegu läheb ajutiste haldurite töö edasi Eestis asuvate ja Kölnis hoolduses olevate lennukite tagastamisega. Kas lennukite tagastamisega võiks kaasneda ka mingeid trahve või sanktsioone, ei saa Palmitsa sõnul hetkel öelda, kuna liisingulepingud on sõlmitud selliselt, et need alluvad välisriigi õigusele. "Peame ise veel paljud küsimused selgeks saama," ütles ta, lisades, et jaanuari lõpuks peaks lennukid olema tagasi antud.

Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraat avalikustas 7. novembri pärastlõunal Estonian Airi riigiabi uurimise tulemused, mille kohaselt andis Eesti Estonian Airile ebaseadusliku riigiabi ja lennufirma peab selle riigile tagasi maksma.

Eesti valitsus on teinud Estonian Airi kapitalimakseid ja andnud aastatel 2008-2014 päästmisabi korduvate rahasüstidega umbes 130 miljoni euro väärtuses. Euroopa Komisjon algatas Estonian Airile antud toetusmeetmete uurimise 2013. aasta veebruaris. Komisjon kahtlustas, et riigi antud meetmed pole kooskõlas Euroopa Liidu riigiabi eeskirjadega.

Novembri lõpus esitas lennufirma Harju maakohtule pankrotiavalduse. Harju kaakohus määras Estonian Airi ajutisteks pankrotihalduriteks Toomas Saarma ja vandeadvokaat Andrias Palmitsa. Kohus vaatas pankrotiavalduse läbi teisipäeval.

Laadimine...Laadimine...