Estonian Airi turult lahkumine on konkurentsi liinidele tihendanud

Euroopa Komisjoni negatiivne riigiabiotsus Estonian Airi suhtes ja ettevõte maksejõuetus on tihendanud konkurentsi seni riikliku lennufirma teenindatud liinidel, eskpertide hinnangul säärane olukord aga kaua ei kesta.

Pilt: Scanpix

Estonian Airi turult lahkumine on konkurentsi liinidele tihendanud

Euroopa Komisjoni negatiivne riigiabiotsus Estonian Airi suhtes ja ettevõte maksejõuetus on tihendanud konkurentsi seni riikliku lennufirma teenindatud liinidel, eskpertide hinnangul säärane olukord aga kaua ei kesta.

Estonian Airi kadumine turult pani konkurendid üle võtma seniseid Estonian Airi lennuliine. Näiteks kui eelmisel talvehooajal lendas Tallinnast Kopenhaagenisse vaid Estonian Air ja seda 19 korda nädalas, siis praegusel hooajal lendavad sinna nii SAS kui ka Nordic Aviation Groupi tellitud Adria Airways 40 korda nädalas, vahendab BNS Äripäeva.

Kui varem sai Stockholmi lennata kahe firmaga 45 korda nädalas, siis nüüd saab seda teha kolme ettevõttega 65 korda nädalas. Samas on lennud Venemaale jäänud harvemaks: Moskva liinil sõidab nüüd vaid Vene Aeroflot ning Peterburi, kuhu lendas eelnevalt Estonian Air, otselende enam ei toimu.

Tallinna Lennujaama juht Rein Loik ütles lehele, et konkurentsi tihendamine on positiivne. "Meile pole ka ükski uutest lendajatest märku andnud, et nende kavatsused oleksid lühiajalised," rääkis ta, ent lisas, et teiste riikide kogemus on näidanud, et pärast koduvedaja tegevuse lõpetamist on esimese hooga lennata soovivaid firmasid ikka rohkem kui neid, mis päriselt pidama jäävad.

Estraveli juhatuse liige Anne Samlik märkis, et lennusagedus on suurenenud on just Skandinaavia liinidel. "On kaheldav, kas neil liinidel mitmele operaatorile piisavalt maksujõulisi reisijaid jagub," märkis ta ja lisas, et kliendi seisukohalt vaadates on konkurents loomulikult hea ja hoiab hinnataseme soodsa.

Laadimine...Laadimine...