Kalarand saab rannapromenaadi ja päikeseloojangu nautimise terrassi

Arhitektuurivõistlusel võitnud töö jätab alles kohalike armastatud liivaranna ja kalaturu ning loob rannapromenaadi ja päikeseloojangu nautimise terrassi.

Kalarand saab rannapromenaadi ja päikeseloojangu nautimise terrassi (2)

Urmas Kaldmaa

Arhitektuurivõistlusel võitnud töö jätab alles kohalike armastatud liivaranna ja kalaturu ning loob rannapromenaadi ja päikeseloojangu nautimise terrassi.

Nädala eest selgus Kalarannale uue ilme saamiseks korraldatud arhitektuurivõistluse võitja. Esikoha ja 25 000-eurose preemia sai arhitektuuribüroo Kadarik Tüür Arhitektid OÜ võistlustöö "Kesk-Küla". 

12images

AS Pro Kapital Eesti korraldatud konkursi võidutöö autorid on Mihkel Tüür, Ott Kadarik, Viktoria Andrejeva, Marleen Stokkeby, Harri Kaplan, Kristi Tuurmann, Katerina Veerde ja Raul Kalvo.

Uued pingid ja valgustid

Žüriisse kuulunud Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd ütles, et on võistluse tulemuse ja võidutööga rahul. "Kõige rohkem meeldib mulle võidutöö kandev idee. Kvartalisse on kavandatud linnaväljak, mis on kasutatav ka nendel päevadel, kui rannas liikumine ei ole ilma tõttu kõige mugavam. Kõik võistlustööd on arvestanud, et liivarand tuleb säilitada ja rannaga peab säilima vahetu side, kuid tuleb tunnistada, et võidutöö puhul on liivaranna asukohta mõnevõrra muudetud. Nagu ütles žüriid nõustanud meriehituste ekspert, ei pruugi selline lahendus tormilainetele hästi vastu pidada. Nii et liivaranna osas tuleb tõenäoliselt korrektuure teha. Kõik muu on võidutöös aga olemas. Ka kalaturg, kalarestoran turu juures ja päikeseloojangu jälgimise terrass."

Detailplaneering annab õiguse ehitada Kalaranna krundile 6-18 hoonet, mis on kuni 18 m kõrged ja millel on kuni viis maapealset korrust. Parkimiskohti on planeeritud 523. Piki merekallast hakkab kulgema rannapromenaad, mis on osa ühtsest Paljassaarest Russalkani kulgevast mereäärsest promenaadist. Rannapromenaadile tulevad valgustid, istepingid, toetuspinnaga lasipuud jne. Kalamaja asumit ja merd hakkavad ühendama treppidega teed, mis kulgevad Suur-Patarei tänavalt Kalaranna tänavale.

Võidutöö üks autoreid Mihkel Tüür ütles, et tahtis pakkuda kohalikele elanikele parimat. "Kui inimene on teinud juba otsuse kolida mere äärde, peab tema korter olema ka mugav," rääkis Tüür. "Kuna aga tallinlased on harjunud seal jalutama, siis peab see koht töötama 24 tundi ööpäevas aktiivses sünergias ümbritseva keskkonnaga. Töö käsitles jahtklubi hoonet, rannapromenaadi, mereäärseid pargialasid, kohvik-restorani ja keskset hoonestuse kvartalit. Vaja on lahendada viis ülesannet, edaspidise töö käigus annab kõike veel arendada."

Vaieldi 12 aastat

Kalaranna detailplaneering, mis lubas konkurssi korraldada, võeti lõpuks vastu möödunud aastal pärast 12 aastat kestnud vaidlemist. Enne detailplaneeringu vastuvõtmist kirjutasid Telliskivi Selts ja Kalaranna arendaja AS Pro Kapital alla omavahelisele rahulepingule. Mõlemad pooled loobusid sellega paiga tuleviku üle edasi vaidlemast.

"Anname kõnealusest 6 ha suurusest kinnistust ligi poole avalikku kasutusse, samas hoonestades pelgalt viiendiku," rõhutas AS Pro Kapital Eesti juhatuse liige Allan Remmelkoor.

Kalaranna 1 kinnistu arhitektuurivõistlusele laekus tähtajaks 11 kavandit ja selle preemiafond oli 60 000 eurot.

 

Kalaranna kavandeid saab vaadata muuseumis

• Tallinna peatänava ideekonkursi teise etapi "Meri peatänava äärde" ning Kalaranna 1 arhitektuurivõistluse võistlustöödega saab tutvuda arhitektuurimuuseumi (Ahtri 2) keldrisaalis.

• Arhitektuurikeskuse ja linna koostöös korraldatud võistlus "Meri peatänava äärde" pidi leidma ideid, kuidas ühendada mereäär südalinnaga, luues paremaid ajaveetmisvõimalusi ja tingimusi äridele. Kavandama pidi tuleviku Mere puiestee, Hobujaama tänava koos Paadi tänavaga ja Maneeži tänava pikenduse Narva maanteel Ahtri tänavani.

• Kalaranna konkurss pidi leidma võimaluse ehitada paika uusi kortereid, luues samas rannapromenaadi ja pargi ning jättes alles liivaranna ja kalaturu.

• Näitus jääb avatuks 26. märtsini.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...