Keskkonnaühendused: Rail Balticu kulgemine läbi Nabala on lubamatu

Keskkonnaorganisatsioonide hinnangul on Rail Balticu rajamine üldse kahtlase väärtusega ja loodust oluliselt kahjustav ettevõtmine, raudteetrassi rajamist aga läbi äsja loodud Nabala looduakaitseala peavad nad täiesti lubamatuks.

Pilt: Scanpix

Keskkonnaühendused: Rail Balticu kulgemine läbi Nabala on lubamatu (1)

Keskkonnaorganisatsioonide hinnangul on Rail Balticu rajamine üldse kahtlase väärtusega ja loodust oluliselt kahjustav ettevõtmine, raudteetrassi rajamist aga läbi äsja loodud Nabala looduakaitseala peavad nad täiesti lubamatuks.

Eestimaa Looduse Fondi (ELF) juhataja Silvia Lotman ütles kolmapäeval BNS-ile, et ELF ei näe võimalust, et saaks Nabala kaitsealale planeerida Rail Balticu trassi, sama kinnitas BNS-ile ka Eesti Keskkonnaühenduste Koja (EKO) koordinaator Kai Klein, vahendas BNS.

"Raudtee planeerimisel ei ole olulisim mitte see, kuidas on odavam ehitada, vaid see, milline variant toob ühiskonnale kõige rohkem kasu ja kõige vähem kahju," lausus Lotman. "Seetõttu peaks planeeringu protsess olema palju avatum ja selgem, kui ta seni olnud on. Juba välistatud Nabala trassi tagasi lauale toomine muudab planeerimisprotsessi veelgi absurdsemaks ja kindlasti aeglustab üldse mingile ühiskondlikule kokkuleppele jõudmist."

Rail Balticu läbi Nabala looduakaitseala rajamise mõtte tõi möödunud nädalal taas avalikkuse ette Isamaa ja Res Publica Liitu kuuluv rahandusminister Sven Sester, kelle teada ei kahjusta kaitseala sinna laia kiirraudteetammi rajamine ja pealegi olevat see trass muudest odavam.

Kai Klein kinnitas, et EKO seisukoht langeb täiel määral kokku ELF-i omaga. "Sellist trassi pole võimalik ilma keskkonnakahjustusteta rajada, eriti kui ta on tarastatud kiirtrass. Tuleb väga hoolega läbi kaaluda kõiki trassi rajamisega kaasnevaid asjaolusid ja teha korralikud keskkonnamõjude hindamised. Praegu käimasolev protsess ei ärata meis kübetki usaldusväärsust," lausus Klein.

EKO koordinaator toonitas, et peab kriitikat tehes silmas ka läbi Pärnu kavandatud Rail Balticu trassivarianti. "Üleüldse on küsimus selles, kui tasuv see kiirraudtee saab olla, mis tema eesmärk tegelikult on, kui palju inimesi hakkab sõitma ja nii edasi. Ka pikemas perspektiivis ja kliimamuutusi arvestades oleks mõistlik üldse kohaliku rongiliikluse arendamine, selleks aga Rail Baltic ei sobi," sõnas ta.

Klein märkis, et ühest küljest võiks öelda, et keskkonnaühendused on täiesti Rail Balticu rajamise vastu. "Teisest küljest on rongiliiklus - kui ta on korralikult läbi mõeldud ja eesmärke täitev - üks keskkonnasõbralikumaid liikumisviise," lausus ta. "Kõige otstarbekam oleks kasutada praegusi trasse. Need tuleb korda teha, mitte hakata läbi looduse niiti rajama, millega kahjustatakse ümbritsevat igal juhul."

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...