Kolm Tartu kooli loobub töövihikute kasutamisest

Tartu Kivilinna koolis on juba õpetajaid, kes on töövihikutest loobunud ning leidnud ise neid asendavad õppevahendid. Uuel õppeaastal on loobujaid veelgi.Töövihikute raha kulub õppereiside peale.

Pilt: Scanpix
Haridus

Kolm Tartu kooli loobub töövihikute kasutamisest (1)

Tartu Kivilinna koolis on juba õpetajaid, kes on töövihikutest loobunud ning leidnud ise neid asendavad õppevahendid. Uuel õppeaastal on loobujaid veelgi.Töövihikute raha kulub õppereiside peale.

Kooli direktor Karin Lukk rääkis, et raha, mis oleks muidu kulunud töövihikute ostuks, saavad neist loobunud õpetajad kasutada õppekäikudeks ja sedasi õpilaste maailmapilti avardada. Lukk sõnas, et muudatusega soovitakse õpetamisviise mitmekesistada, nii et alternatiiv ei tohiks kindlasti olla ainult paljundatud töölehtede järgi õppimine, vahendas BNS Tartu Postimeest.

Tartu Hansa kooli direktor Liina Karolin-Salu lubab vabaneva raha eest õpetajatel klassi õpikeskkonda parandada. "Kui me igal aastal ostame pea 40 000 euro eest värvilist paberit, kirjutame sinna peale natuke ja siis viskame selle ära, siis see lihtsalt ei ole arukas," rääkis Karolin-Salu.

Näiteks osaliselt töövihikutest loobuv 2. klass võidab sellega üle 3000 euro aastas.

Raatuse kooli direktor Toomas Kink otsustas, et ei telli oma koolile uueks õppeaastaks üldse töövihikuid. Erandiks on saksa keele töövihikud, mis on väga tihedalt õpikuga seotud ning õpetajate hinnangul vajalikud.

Kink rõhutas, et ta ei räägi töövihikute kaotamisest, vaid nende asendamisest teiste materjalidega. "Töövihik on ju ühe aine raames kokku köidetud töölehtede kogum, mida meile müüakse," ütles Kink. Ta lisas, et töövihikud on koostatud keskmise õpilase võimete järgi. Kink soovib oma sammuga panna õpetajad rohkem mõtlema õpilaste individuaalsuse peale. Nii peaks õpetajal olema eri raskusastmega ülesandeid vastavalt iga õpilase võimetele ja huvidele.

Haridusministeeriumi üldharidusosakonna peaekspert Mariann Rikka tervitab töövihikutest loobumise mõtet ja sõnas, et töövihik on õpetajale võimalus, mitte kohustus, ning iga õpetaja võib ise valida, milliseid materjale ta kasutab.

Rikka lisas, et töövihikute asendamine õpilaste võimeid arvestavate töölehtedega aitab luua õpilaskeskset lähenemist, mille poole peakski tänapäeva kool püüdlema. "Ma ei kujuta ette ühtegi klassiruumi, kus õpilased on täpselt samasuguse taseme, eelistuste ja õpiviisiga," lisas ta.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...