Kunstigümnaasium ühendab Björki leiutiste abil muusika ja füüsika

Tallinna kunstigümnaasium ühendab nutiseadmete abil loodusteadused, muusika ja inimeseõpetuse, et luua õpilastega heliinstallatsioone ja energiakeskuse õpituba.

Pilt: Scanpix
Haridus

Kunstigümnaasium ühendab Björki leiutiste abil muusika ja füüsika

Urmas Kaldmaa

Tallinna kunstigümnaasium ühendab nutiseadmete abil loodusteadused, muusika ja inimeseõpetuse, et luua õpilastega heliinstallatsioone ja energiakeskuse õpituba.

Tallinna info- ja kommunikatsioonitehnoloogia konkursi Digimõte 2016 10 000-eurone peapreemia läheb Tallinna kunstigümnaasiumile projekti "Loodusmustrid muusikas" eest. Kunstigümnaasium plaanib koostöös energia avastuskeskuse ja Põhjamaade ministrite nõukogu esindusega Eestis (Norden) hakata põhikooli vanemates klassides lõimima uudsel viisil kahte või enamat ainet. Kool võtab Eestis esmakordselt kasutusele Islandi muusiku Björki eestvedamisel välja töötatud kümme Biophilia rakendust, mis ühendavad muusika, looduse, tehnoloogia ning loovuse.
Sellise innovaatilise õppe idee sündis kunstigümnaasiumi uuel õppe- ja arendusjuhil Kristo Matsonil. Tema sõnul üritatakse nende rakenduste abil lõimida eelkõige loodusteadusi ja muusikat, millele lisandub osaliselt ka inimeseõpetus. "Sel viisil õppimine on väga loominguline, sest õpilane saab õppimiseks  näha, kuulda ja kompida," ütles Matson. "Parema ettekujutuse saamiseks on vaja kõike ise kogeda. Kõike tehakse kasutades nutiseadmeid."

Kõik ained omavahel seotud
Õppeainete ühine õpetamine aitab Matsoni hinnangul õpilastel paremini aru saada, et elus on kõik omavahel seotud. "Õpilased saavad omandada fakte oskuste ja kogemise kaudu," rõhutas Matson. "Siis suudavad nad praktilise tegemise käigus jõuda ka teooriani ning mõista seda oluliselt paremini ja sisulisemalt."

Kunstigümnaasium teeb projekti käimalükkamisel juba esimesi samme. "Ees ootab õpetajate ja õpilaste osalemine energia avastuskeskuse õpitoas "Muusika ja füüsika"," lausus Matson. "Paralleelselt  tegeleme äppide ja teemade ühendamise, katsetamise ja õppimisega. Plaanis on kogemuste vahetamine Põhjamaade õpikogukondadega, nende külastamine ja võib-olla ka ühisprojektide algatamine. Kindlasti soovime edaspidi rakendada tahvleid ja Biophilia äppe huvitegevuses. Kuna oleme kunstigümnaasium, siis vaatame laiemalt, kas ja kuidas luua sama tehnoloogiat kasutades heliinstallatsioone ja originaalmuusikat animatsioonidele. Ees ootab põnev aeg!"

Islandi, Taani, Rootsi, Norra ja Soome haridusinimesed kasutavad juba praegu õpetamiseks spetsiaalseid Biophilia rakendusi.

Palju auhindu
Tallinna haridusamet korraldas Digimõtet teist korda. Konkursil järgnes kunstigümnaasiumile Kesklinna Vene gümnaasium projektiga "ART – matemaatika STREAM lähenemisviisil", kolmandat-neljandat kohta jagasid Järveotsa gümnaasium ideega "Hariduslikud mängud õppetöös" ja 32. keskkooli "E-õppe keskkond algklassidele". Lisaks andis linn välja kaks eripreemiat, mille said 21. kool "Koolihaldussüsteemi KOHA mõtte eest" ja Kuristiku gümnaasium "Loov- ja uurimistööde keskkond UTA" mõtte eest.

Haridusamet toetab Digimõtte parimaid töid kuni 80% ulatuses, ülejäänu tuleb katta kooli enda eelarvest. Tänavused preemiasummad olid vastavalt 10 000, 5000 ja 3000 eurot, eripreemiatel 4000 eurot. Digimõtte konkursitöö võisid koostada kooli juhtkond, lapsevanemad, pedagoogid ja õpilased. Iga kool sai esitada ühe töö, mida hindas Tallinna haridusameti esindajatest ja IT-valdkonna ekspertidest koosnev komisjon. Hindamisel võttis haridusamet arvesse projekti uudsust, samuti seda, mida annab projekt juurde õppeprotsessile ja õppetulemustele ning kas selle abil saab teha koostööd teiste haridusasutustega.

Laadimine...Laadimine...