Leedo: uued praamid ei sobi sadamarajatistega

Väinamere Liinide omaniku Vjatšeslav Leedo sõnul ei sobi saarte ja mandri vahele toodavad Tallinna Sadama uued praamid kokku sealsete sadamarajatistega; Sadama sõnul sobivad ehitatavad praamid olemasoleva infrastruktuuriga.

Pilt: Scanpix

Leedo: uued praamid ei sobi sadamarajatistega

Väinamere Liinide omaniku Vjatšeslav Leedo sõnul ei sobi saarte ja mandri vahele toodavad Tallinna Sadama uued praamid kokku sealsete sadamarajatistega; Sadama sõnul sobivad ehitatavad praamid olemasoleva infrastruktuuriga.

Statistika järgi on uued praamdi 114 meetrit pikad ning 19,7 meetrit laiad. Laevadel on 4-meetrine süvis ja need mahutavad 700 reisijat. Sõiduautokohti on 150 või 12 autorongi ja 66 sõiduautot, vahendas BNS.

"Tallinna Sadama uued laevad ei vasta sellele statistikale ega sadamarajatistele. Väidetakse, et nad vastavad, aga tegelikult on laevad pikemad. Igal juhul hakatakse pikemaks ehitama [kaid]," ütles Leedo lehele.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko Raid ütles, et sadamate haldaja Saarte Liinid on kinnitanud, et uued laevad saavad silduda olemasoleva taristuga ja ümberehitustööd pole vajalikud.

Eelmiste laevade omanik Olav Miil ütles, et uued laevad kulutavad kuni 50 protsenti rohkem kütust ning nende mootorid nõuavad tihedamat ja kallimat hooldust ning kuluvad kiiremini. Miili andmetel võtavad laevad pardale ka vähem autosid.

Marko Raidi sõnul on masinaid valides aga arvestatud nende igakülgset sobivust, sealhulgas soetushinda, tarneaega, elutsükli kulu, kütusekulu ja muid tehnilisi parameetreid. "Tänapäevaste diiselmootorite keskmise kütusekulu arvestamiseks võetakse aluseks rusikareegel umbes 200 grammi kilovatt-tunni kohta. Eri tootjate puhul võib see kõige rohkem mõned protsendid erineda. Seega pole väited 50 protsendi erinevusest kuigi tõsiseltvõetavad," ütles Raid.

"Laevad ehitatakse selliselt, et tulevikus on neile võimalik lisada veeldatud maagaasi ehk LNG laevakütusena kasutamise võime, mis lähtub nii keskkonnakaitse kaalutlustest kui ka kütuse maksumusest," ütles Raid ja lisas, et laevade mahutavus tuleneb riigihankel esitatud nõuetest. "Igale laevale mahub kuni 150 sõiduautot ehk sama palju kui seni Eesti suursaarte ja mandri vahel sõitnud VL-i uutele laevadele."

Laadimine...Laadimine...