"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
MKM: Rail Balticu vastased argumendid on ümber lükatud (0)
30. september 2016
Scanpix

Kuigi 101 Eesti kultuuritegelast soovisid ühisavalduses Rail Balticu (RB) projekti peatamist, on nende argumendid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hinnangul korduvalt ümber lükatud ja RB tegevused jätkuvad vastavalt senistele plaanidele.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi RB projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare rääkis BNS-ile, et Postimehe arvamusartklis avaldatud RB vastased seisukohad on korduvalt ümber lükatud või on neid juba arvesse võetud. “RB tegevused jätkuvad vastavalt seatud plaanidele, kindlasti tugevdame RB-ga seonduvate argumentide tõhusamat selgitamist avalikkusele,” märkis ta, vahendas BNS.

Kaunissaare sõnul allkirjastati reedel ka RB leping, mis puudutab eelkõige raudtee hangete läbiviimist ning lepingute sõlmimist RB eeltööde ning ehituse raames. Leping defineerib, milliseid hankeid viiakse läbi tsentraalselt läbi ühisettevõtte ning milliseid teeb iga riik ise, rääkis Kaunissaare.

“Tsentraalselt viiakse siinjuures läbi hankeid, mis puudutavad RB trassi kõigis riikides, aga ka piiriüleste lõikude väljaehitust. Samuti korraldab RB Rail AS hanked ehitusmaterjalide ostmiseks kui see annab majanduslikku efekti. Ehitustegevusega seonduvad hanked jäävad riikide kanda, kuid toimuvad tänu ühtsele tehnilisele projektile ning ehituslogistikale koordineeritult,” ütles ta.

Reedel kirjutasid 101 Eesti kultuuri- ja loodustegelast Postimehes avaldatud arvamusloos, et RB rajamine plaanitud kujul tuleb peatada ja selle asemel tuleks ehitada praegu Tallinnast lõuna suunda minevad raudteed eurolaiusele vastavaks vajaduse korral kahe rööpmepaariga teeks.

“Me soovime, et Eesti saaks ja jääks maaks, mille eluruum moodustaks loomuliku terviku. Soovime, et Eestile oleksid tagatud ladusad ühendused Euroopaga, mis ei ohustaks ei Eesti inimest ega loodust, ei ohustaks Eesti tulevikku ega jätaks unarule meie sise-riigi raudteid, mille kaasajastamine pole vähem tähtis kui raudteeühenduse parandamine muu Euroopaga,” seisab arvamusloos.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.