Nutikad trikid hindadega petavad tarbijaid

Hinnavõrdlusel põhinevaid trikke leidub kauplustes ja teenusepakkujate juures hulgaliselt. Näiteks spordiklubides tasub kuukaardi asemel pigem korrapilet võtta.

Pilt: Scanpix

Nutikad trikid hindadega petavad tarbijaid

Hinnavõrdlusel põhinevaid trikke leidub kauplustes ja teenusepakkujate juures hulgaliselt. Näiteks spordiklubides tasub kuukaardi asemel pigem korrapilet võtta.

Eesti Päevalehe majandusajakirjanik Erik Aru toob näiteid kuidas inimestega trikitatakse. 

Spordiklubi hindu võrreldes teeb enamik inimesi peas korrutustehte, kui palju oleks summa, kui 30 päeva jooksul iga päev tuleks näiteks 13 eurot maksta, mis on ühe korra hind. Summaks saadakse 390 eurot, klubi kuukaart on aga 87 eurot.

Naiivne inimene mõtleb kuu algul, et jõuab kuu jooksul ikka seitse korda spordisaali. USA uuring näitas, et tegelikkuses käib keskmine kodanik 4,8 korda kuus sportimas. Nii soovitatakse inimestel, kes pole spordihullud ega ka regulaarsed spordiasutuste külastajad, osta pigem ühe korra pileteid.  

Hindade võrdluse puhul tuleb mängu ka kitsidus - keegi ei taha teistele koonerdaja näida. Tihti otsustatakse kolme sarnase toote vahel valides keskmise kasuks. Restoranis aga tellivad veinivõhikud hinna poolest odavuselt teise veini. Ettevõtlikul restoranipidajal on just see vein kõige suurema juurdehindlusega.

Inimene ei mõtle viisakas söögikohas istudes tavaliselt, kas ta praad maksab 13 või 12,99 eurot, pigem ei vali ta näiliselt odavat pakkumist. Sama käib ka kaupluste kohta, kus tavaliselt valitakse odavalt näiv kaup, kuigi igaüks teab, et neil hindadel pole tegelikult vahet.

Laadimine...Laadimine...