Postimees Grupi käive mullu kasvas ja kahjum süvenes

Meediakontserni Postimees Grupp käive kerkis möödunud majandusaastal 52,97 miljoni euroni ning kahjum süvenes 8,9 miljoni euroni.

Pilt: Scanpix
Meedia

Postimees Grupi käive mullu kasvas ja kahjum süvenes

Toimetaja: Toomas Raag

Meediakontserni Postimees Grupp käive kerkis möödunud majandusaastal 52,97 miljoni euroni ning kahjum süvenes 8,9 miljoni euroni.

Postimees Grupp muutis ka majandusaasta arvestust, millest tulenevalt käsitletakse lõppenud majandusaastal erakorraliselt 16 kuu pikkust perioodi. Uueks majandusaasta perioodiks on 1. mai kuni 30. aprill.

"Kahjum kindlasti numbrina on suur, aga esiteks on selles majandusaastas mitmed erakorralised kulud ja see majandusaasta oli ka pikem, mistõttu akumuleerunud kahjunumber on tavapärasest suurem," ütles Postimees Grupi juhatuse esimehe kohusetäitja Andrus Raudsalu BNS-ile.

Raudsalu sõnul kahjum grupile muret ei tekita, kuna Postimees on hästi kapitaliseeritud ettevõtete grupi liige ning miinuse katmisega ei ole hetkel probleemi.

"Kui vaadata tulevikku, liigume me kursil, et kahjum väheneks. Kolme-nelja aasta perspektiivis tahame me jõuda nulli. Tänapäeva maailmas on uudismeedia äri kasumlik vaid suurtel turgudel ja üksikute ettevõtete vaates. Paljudel maailma meediamajadel on uudismeedia kõrval mingi muu tegevus, millega kasumit teenitakse," märkis Raudsalu.

Postimees Grupi juht tõi välja, et meediakontsern on tänaseks oma tegevust optimeerinud ning sellega ka jätkatakse. Näiteks on telekanalite kulutusi vähendatud, uue programmi on televaatajad aga väga hästi vastu võtnud. "Me oleme täna Eesti juhtiv kommertskanal," lisas ta.

"Kui vaatame, kuhu terve maailm sammub, siis see on tasuline sisu ehk kasutajad hakkavad maksma sisu eest. Kui siiamaani oleme olnud digitaalses meedias ikkagi pigem reklaamile baseerunud, siis tulevikus liigub see mudel ülemaailmselt suunas kus kasutajad maksavad sisu eest. Rahvusvahelised gigandid nagu Netflix ja Spotify on teinud väga head tööd, inimesed on tegelikult aru saanud, et väärtusliku sisu eest tuleb maksta. Täna on Postimehel üle 25 000 digitellija," märkis Raudsalu. 

Möödunud aastal investeerisid kontserni ettevõtted materiaalsesse põhivarasse 1,2 miljonit eurot ja immateriaalsesse põhivarasse 1,6 miljonit. Grupp alustas ka investeeringutega sel aastal valmivasse uude kontorihoonesse, kuhu jätkatakse investeeringute tegemist ka järgneval majandusaastal.

Kontserni töötajate arv suurenes 2017. aastaga võrreldes kahe töötaja võrra 607 inimeseni. 2017. aasta 12 kuu jooksul oli ettevõtte palgakulu 14,5 miljonit eurot, 2018. aasta 1. jaanuarist kuni tänavu 30. aprillini oli palgakulu 19,5 miljonit eurot.

Müügitulust 40,7 protsenti moodustas ajalehtede kirjastamine, 27,9 protsenti telesaadete tootmine, 13,7 protsenti veebiportaalide tegevus ja 8,6 protsenti raadioringhääling.

Bilansipäeva seisuga oli kontsernil eelmistest perioodidest 16,6 miljonit eurot jaotamata kahjumit.

Postimees Grupi kontserni kuuluvad ajalehed Postimees, Tartu Postimees, Pärnu Postimees, Sakala, Virumaa Teataja, Järva Teataja ja Lõuna-Eesti Postimees ning nende uudisteportaalid, nädalakiri Maa Elu ja ajakiri 60+, uudisteagentuurid BNS Eestis, BNS LT Leedus ja Leta Lätis, raadiojaamad Kuku, Elmar, MyHits, Narodnoje Radio ja DFM. Eesti Meediale kuuluvad telekanalid Kanal 2, Kanal 11, Kanal 12, MyHits TV.

Eesti Meedia omanik on läbi investeerimisettevõtte Up Invest Margus Linnamäe.

Laadimine...Laadimine...