Raimond Kaljulaid: Savisaare kampaaniasse kaasamine oli minu idee

"Minu mõte oli teha kampaania, mis veidi keeraks vinti üle ja et inimesed seda tähele paneks," rääkis tol ajal turundusspetsialistine töötanud Raimond Kaljulaid. "Eeldasin, et linnajuhtide kaasamine tõmbab kampaaniale tähelepanu ja paneb ajakirjanduse sellest rääkima."

Pilt: Scanpix

Raimond Kaljulaid: Savisaare kampaaniasse kaasamine oli minu idee (4)

"Minu mõte oli teha kampaania, mis veidi keeraks vinti üle ja et inimesed seda tähele paneks," rääkis tol ajal turundusspetsialistine töötanud Raimond Kaljulaid. "Eeldasin, et linnajuhtide kaasamine tõmbab kampaaniale tähelepanu ja paneb ajakirjanduse sellest rääkima."

Keskerakonna eksliidri Edgar Savisaare süüasjas Harju maakohtus tunnistusi andnud praegune Põhja-Tallinna linnaosavanem Raimond Kaljulaid kinnitas, et 2013. aastal Hiiu staadioni teavituskampaaniasse Savisaare kaasamine oli tema idee, samas ei näinud toona keegi kampaanias mingeid seosed eelseisvate valimistega, vahendas BNS.

Raimond Kaljulaid meenutas, et oli 2013. aastal eraettevõtja ning Tallinna linnavõim kaasas ta turundusspetsialistina Hiiu staadioni teavituskampaania läbiviimisse. "Rääkisin sellest esmalt Savisaare ja abilinnapea Arvo Sarapuuga," ütles Kaljulaid. Ta lisas, et tegemist oli väga põgusa aruteluga ja kätkes endas vaid seda, et vaja on korraldada teavutuskampaania.

Küsimusele, miks Savisaart kui linnapead huvitas Hiiu staadioni teavituskampaania, vastas Kaljulaid, et sellest juttu polnud.

Kaljulaidi sõnul järgnesid esimesele koosolekule veel mitmeid teised. "Linna soov oli kutsuda inimesi talgutele, mis olid seotud staadioni valimisega, ning avapeole," meenutas Kaljulaid.

Tema sõnul sai valmistatud reklaamplakat ja -video. Ühtlasi kinnitas Kaljulaid, et just tema ettepanek oli kasutada kampaanias linnajuhte Jaanus Mutlit, Arvo Sarapuud ning Edgar Savisaart. "Minu mõte oli teha kampaania, mis veidi keeraks vinti üle ja et inimesed seda tähele paneks," rääkis Kaljulaid. "Eeldasin, et linnajuhtide kaasamine tõmbab kampaaniale tähelepanu ja paneb ajakirjanduse sellest rääkima," lisas Kaljulaid.

Tema sõnul ei olnud linnajuhtidel olulisi vastuväiteid tema pakutud kampaania osas. Kampaania periood oli planeeritud Hiiu staadioni avamise eelseks ajaks ehk 2013. aasta sügiseks, ütles Kaljulaid. Küsimusele, kas keegi nägi mingeid seoseid eelseisvate valimistega, vastas Kaljulaid kindla "ei". "Teavituskampaania ei sarnanenud kuidagi valimisreklaamile," ütles Kaljulaid.

Kaljulaidi sõnul esitas ta oma arved OÜ-le Broadline, mis oli toona üks tuntud üritusturundusettevõte, kuid ta ei osanud öelda, miks ta otse linnale arveid ei esitanud. Samas kinnitas Kaljulaid, et ei ole haruldane, et arveid ei esitata otsesele tööde tellijale.

Ühtlasi märkis Kaljulaid, et nõustas 2013. aastal valimiste eel Savisaart kui Keskerakonna liidrit turundusküsimustes, tehes seda ka ajal, kui ta oli seotud Hiiu staadioni kampaaniaga. "Mina käsitlesin neid teemasid lahus," rõhutas Kaljulaid.

Kaljulaid möönis, et linna kampaanial oli kindlasti mõju sellel osalenud linnajuhtide mainele, kuid tema ei käsitlenud Hiiu staadioni kampaaniat valimiskampaaniaga. Kaljulaidi sõnul oli kampaaniate eesmärk erinev - staadioni kampaania eesmärk ei olnud kutsuda inimesi valima Savisaare poolt, vaid teavituse ainus rõhk oli pöörata tähelepanu valminud staadionile.

Valimisreklaam peab sisaldama konkreetselt tajutavat üleskutset anda hääl konkreetsele kandidaadile, lisas Kaljulaid, märkides, et poliitiku igapäevase tegevuse kajastamist ei saa lugeda valimisreklaamiks.

Kaitsja küsimuse peale rääkis Kaljulaid, et teda kutsuti kohtueelsel menetlusel kaitsepolitseisse ütluseid andma kolmel korral, kusjuures esimesel korral tunnistajana ja kahel korral kahtlustatavana linnavara omastamisele kaasaaitamises. Lõpuks siiski kriminaalmenetlus lõpetati otstarbekuse kaalutlusel, samas ei kohustatud Kaljulaidi hüvitama linnale tekitatud kahju.

4 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...