Raudteeületuskohtade rekonstrueerimine lahendaks Nõmme liiklusprobleemid

Nõmme linnaosa vanema asetäitja Risto Kask märgib, et Nõmme üheks suurimaks probleemikohaks on raudteeülesõidud. "Järjest tihenev rongiliiklus pikendab autoga liiklejate koduteed tihti mitmeid kümneid minuteid." 

Pilt: Scanpix

Raudteeületuskohtade rekonstrueerimine lahendaks Nõmme liiklusprobleemid (2)

Nõmme linnaosa vanema asetäitja Risto Kask märgib, et Nõmme üheks suurimaks probleemikohaks on raudteeülesõidud. "Järjest tihenev rongiliiklus pikendab autoga liiklejate koduteed tihti mitmeid kümneid minuteid." 

"On arusaadav, et rongiliiklus peab kulgema sujuvalt ja olema piisavalt tihe, kuid ka sõidukeid ja jalakäijaid puudutav infrastruktuur peab sellele liikluskoormusele vastavalt arenema," sõnas Kask.

Nõmmet läbivad mitmed olulised liiklussooned nagu Pärnu maantee, Vabaduse puiestee ja Männiku tee. Kui enamus tiheda liiklusega tänavaid suunduvad otse linnast välja ning ei ristu teiste suurte magistraalteedega, on üheks suureks erandiks Pärnu maantee.

"Pärnu maanteel liiklejad peavad arvestama kolme pudelikaelaga, mis tipptundidel võivad sõiduaega oluliselt pikendada. Nendeks on Nõmme keskuse ristmik ning kaks raudteeületuskohta Pääskülas ja Nõmme keskuses," selgitas linnaosa vanema asetäitja olukorda.

Kask tuletas meelde, et juba 10 aastat tagasi räägiti ideest rajada Nõmme ja Pääsküla ülesõitudele kahetasandilised ristmikud. Ehitustööde käigus plaaniti ristmikud lahendada selliselt, et jalakäija- ja autoliiklus oleksid raudteest täielikult eraldatud ning saaksid kulgeda takistusteta.

2008. aastal kinnitati Tallinna Linnavalitsuse istungil Nõmme ja Pääsküla raudteeülesõitude projektlahendused ning ristmikud plaaniti Ühtekuuluvusfondi vahendite abil ehitada kahetasandiliseks juba 2010. aastal. "Ehitustööde maksumused olid rekordiliselt 15,6 miljonit eurot. Kahjuks aga reaalse ehitustööni see plaan ei jõudnud," sõnas Kask.

"Sügise saabudes tulevad inimesed maalt linna ning septembris oodatakse tavapärasest suuremat liikluskoormust kõigil Tallinna tänavatel. Liikluskoormus suureneb nii sõiduteedel, kui ka raudteel. Tallinna südalinnast Nõmme suunal kulgeval raudteelõigul liikleb tipptunnil 12-14 rongi tunnis, mis tähendab, et tõkkepuud on suletud olekus iga viie minuti järel. Paratamatult tekitab see auto- ja ühistranspordiliikluses takistusi," ütles linnaisa.

Kask märkis, et lähiaastatel seisab Tallinna linnal ees ülesanne sellel teemal tõsisemalt arutleda ning kaaluda vanade plaanide elustamist. "Autoliikluse ja jalakäijaliikluse eraldamine raudteest on üheks võimaluseks hoida kokku inimeste aega ning säästa võimalike liiklusõnnetuste eest. See muudaks liikluse sujuvamaks ning mugavamaks. Kahetasandilised ristmikud aitaksid Nõmme liiklusprobleeme oluliselt leevendada." 

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...