Riik uuendab kohtuotsuse tõttu Rail Balticu maakonnaplaneeringut

"Mõistagi kaasame uuendamise protsessi kõik huvitatud osapooled ja valdkondlikud ministeeriumid, sealhulgas keskkonna- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi," märkis riigihalduse minister Jaak Aab.

Pilt: Albert Truuväärt
Eesti

Riik uuendab kohtuotsuse tõttu Rail Balticu maakonnaplaneeringut

Toimetaja: Sandra Lepik

"Mõistagi kaasame uuendamise protsessi kõik huvitatud osapooled ja valdkondlikud ministeeriumid, sealhulgas keskkonna- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi," märkis riigihalduse minister Jaak Aab.

Tulenevalt riigikohtu lahendist otsustas Aab uuendada Rail Balticu Pärnu maakonnaplaneeringu menetlust, mis tähendab, et töötatakse välja alternatiivid tühistatud trassilõigule ning tehakse vajalikud uuringud, vahendas BNS. 

"Riigikohus leidis, et Luitemaa linnualal Natura eelhindamisega piirdumine oli viga, mis võis mõjutada Rail Balticu raudtee trassivalikut. Seetõttu alustame nende lõikude ulatuses alternatiivsete trassikoridoride asukohavalikust," ütles Aab.

"Koos teiste valdkonna ministeeriumitega jõudsime järeldusele, et kõige mõistlikum ja otstarbekam on selleks uuendada senist Rail Balticu Pärnu maakonnaplaneeringu menetlust," lisas ta. 

Kui tühistatud 45 kilomeetri pikkune lõik välja jätta, siis muus osas jääb kogu Rail Balticu trass Aabi sõnul kehtima ja kõik kaebused erinevates kohtuastmetes on saanud lahenduse.

Riigikohtu otsusega tühistati Pärnu maakonnaplaneering ligi 45 kilomeetri pikkusel lõigul Pärnu linna ja Ikla vahelisel maa-alal keskkonnamõjude ebapiisava hindamise tõttu.

Probleemne 5-kilomeetrine lõik

Viga puudutas küll 5 kilomeetri pikkust lõiku, kuid planeering tühistati ka selle lõiguga külgnevatel lõikudel, et vajadusel võimaldada uut trassivalikut, teatas rahandusministeerium. 

Riigikohus andis rahandusministeeriumile kaks valikut. Kas teha valitsusele ettepanek algatada Rail Balticu tühistatud trassilõikudega seoses uus planeering vastavalt kehtivale planeerimisseadusele või uuendada vana maakonnaplaneeringu menetlust vastavalt selle algatamise ajal kehtinud normidele.

Rahandusministeerium kaalus mõlema protsessiga edasi minemist. Planeerimisprotsessi sisulist tööd, kestvust ja maksumust, Rail Baltic projekti tähtaegu ning muid tegureid arvestades tunnistati paremaks variandiks maakonnaplaneeringu uuendamine.

Seda toetas ministeeriumi hinnangul ka fakt, et riigikohus ei leidnud eksimusi planeeringu koostamise metoodikas, vaid üksnes selle rakendamises ühes konkreetses piirkonnas.

"Mõistagi kaasame uuendamise protsessi kõik huvitatud osapooled ja valdkondlikud ministeeriumid, sealhulgas keskkonna- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi," märkis Aab.

Samuti korraldab rahandusministeerium avalikud arutelud planeeringu eskiislahenduse ja keskkonnamõjude strateegilise hindamise aruande eelnõu tutvustamiseks. Hilisemas protsessis avalikustatakse ka vastu võetud planeering ja keskkonnamõjude strateegilise hindamise aruanne.

Lähiajal selgub, kes hakkab planeeringut koostama, vajalikke uuringuid tegema ja mõjusid hindama. "Praegu oleme otsustanud minna edasi vana planeerimismenetluse uuendamisega, järgmisena leiame partneri, kes teeb vastavad uuringud," lisas riigihalduse minister.

Laadimine...Laadimine...