Rimi tõstis kilekottide hinda

Rimi tõstis suure kilekoti hinna 25 sendini ning väike kilekott hakkab maksma 20 senti. Ainult juulis aga maksavad Rimides õhukesed kilekotid, mida seni jagati puu- ja köögiviljalettide juures tasuta, 5 senti. Ühtlasi ei postita jaekett juuli viimasel nädalal kliendilehti – neid on võimalik võtta kauplustes kohapeal. Jätkuvalt on teretulnud ka kõik need, kes soovivad osta lahtist toidukaupa oma nõusse.

Pilt: Scanpix

Rimi tõstis kilekottide hinda (1)

Toimetaja: Toomas Raag

Rimi tõstis suure kilekoti hinna 25 sendini ning väike kilekott hakkab maksma 20 senti. Ainult juulis aga maksavad Rimides õhukesed kilekotid, mida seni jagati puu- ja köögiviljalettide juures tasuta, 5 senti. Ühtlasi ei postita jaekett juuli viimasel nädalal kliendilehti – neid on võimalik võtta kauplustes kohapeal. Jätkuvalt on teretulnud ka kõik need, kes soovivad osta lahtist toidukaupa oma nõusse.

"Meie eesmärk ei ole teenida õhukeste kilekottide müügilt, vaid tõsta klientide keskkonnateadlikkust ning suunata neid korduvkasutatavaid ostukotte kasutama," sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. "Samal ajal müüme ka soodushinnaga korduvkasutatavaid võrkkotte, millega võib poes käia ju mitukümmend aastat. Tõsiasi on, et toodetakse ja müüakse neid kaupu, mille järele on nõudlus. Kilekotte ostetakse aasta jooksul endiselt miljonites ning need numbrid kahanevad väga visalt. Vastutustundlikul kaupmehel on mitmeid võimalusi, kuidas klienti tuua keskkonnasäästlikemate eluviiside juurde. Selleks, et panna eestlane korraks mõtlema oma kilekotilembuse üle, otsustasime eksperimendi korras muuta juulikuus õhukesed kilekotid kõigis Rimides tasuliseks."

Katrin Bats rääkis, et nad tegid säärase katsetuse ka aprillis Kuressaare Rimides, kuid selle erandiga, et müügilt olid ära korjatud samuti suured kilekotid. "Saarlased tasuliste õhukeste kilekottide ning suurte kilekottide puudumise üle ei nurisenud, pigem tundsid, et nad saavad anda oma panuse sellesse, et Saaremaa muutuks ühel päeval kilekotivabaks. Siiski ei ole me veel valmis selleks, et Eestis päevapealt kilekottide müük lõpetada – on väga palju inimesi, keda see otsus võiks viia hoopis teise toidupoodi, kus kilekotid ilusti müügis. Iga jaekett tahab konkurentsis püsida ning seista hea selle eest, et neil jätkuks piisavalt kliente ja inimestel oleks tööd. Usun, et iga hea algatus keskkonnasäästmise nimel on parem, kui lihtsalt käed rüpes vaadata ja mitte midagi teha."

"Kõige eesrindlikumad kilekottide vastu võitlejad on Aafrika ja Aasia riigid, kus plastiprobleem oli muutunud väga tõsiseks. Näiteks Ruandas korjatakse inimestelt kilekotid ära juba lennujaamas. Meie siin väikses Eestis võiksime olla eeskujuks selle poolest, et loobume ise vabatahtlikult kilekottide kasutamisest. Kilekoti keeluseadus üheski Euroopa riigis veel ei kehti, küll aga on kehtestatud mitmes EL-i liikmesriigis kilekottidele maks – viimati lisandus nende riikide hulka Rootsi," lisas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist. "Usun, et 10 aasta pärast ei müüda üheski Euroopa kaupluses kilekotte – mida varem inimesed seda endale teadvustama hakkavad, seda parem."

"Väikeste kilekottide müügist saadud tulu investeerib Rimi uutesse keskkonnasäästlikesse pakenditesse – hetkel valime välja parimaid lahendusi suhkruroost ja loodame lähitulevikus pakendada juba loodussõbralikult," lausus Katrin Bats.

Rimi Eesti Food AS (www.rimi.ee) kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Gruppen AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 266 kauplust, sealhulgas 82 hüpermarketit (neist 15 Eestis), 62 supermarketit (neist 19 Eestis), mini Rimisid 85 (neist 48 Eestis), ekspress Rimisid 13 (neist 5 Eestis) ning 25 odavmüügikauplust Lätis. Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...