Simson: astume esimese sammu, et taastada Eesti kaubalaevastik

"Valitsus otsustas teha maksusüsteemis esmakordselt laevandussektorile ja meremeestele maksuerandi," rääkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson. Eestis on ca 10 000 tegevmeremeest, kellest ligikaudu pooled seilavad välisriigi lipu all. Vähenev bürokraatia ja lihtsustunud nõuded aitavad tuua laevad taas Eesti registrisse.

Pilt: Scanpix/ Illustreeriv pilt

Simson: astume esimese sammu, et taastada Eesti kaubalaevastik (1)

Toimetaja: Moonika Tuul

"Valitsus otsustas teha maksusüsteemis esmakordselt laevandussektorile ja meremeestele maksuerandi," rääkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson. Eestis on ca 10 000 tegevmeremeest, kellest ligikaudu pooled seilavad välisriigi lipu all. Vähenev bürokraatia ja lihtsustunud nõuded aitavad tuua laevad taas Eesti registrisse.

Täna tuleb Riigikogus kolmandale lugemisele seaduste pakett laevade Eesti lipu alla toomiseks. Tegemist on esimese sammuga, et taastada Eesti kaubalaevastik ning tuua järgneva seitsme aasta jooksul Eesti registrisse kolmsada suurt kaubalaeva.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on Riigikogus kolmandale lugemisele jõudev pakett hädavajalik, et tõsta Eesti laevanduse konkurentsivõimet. "Eesti kui mereriigi maine sai mõned aastad tagasi, 2014. aastal, kõva hoobi, kui meie registrist lahkus viimane Eesti lippu kandnud suur kaubalaev. Nüüd peame kaubalaevastiku taastama ja tooma meremehed tagasi Eesti lipu alla," sõnas Simson.

Eelnõuga kehtestatakse kindlatele tingimustele vastaval laeval töötavatele meremeestele 0% suurune tulumaksumäär. Erirežiimiga tagatakse meremeestele ka Eesti pension, arvestusega 750-lt eurolt. Ühtlasi luuakse kõikidele Eesti meremeestele võimalus saada ravikindlustus Haigekassaga vabatahtliku lepingu sõlmimise kaudu.

Eestis on ca 10 000 tegevmeremeest, kellest ligikaudu pooled seilavad välisriigi lipu all. Vähenev bürokraatia ja lihtsustunud nõuded aitavad tuua laevad taas Eesti registrisse.

"Valitsus otsustas teha maksusüsteemis esmakordselt laevandussektorile ja meremeestele maksuerandi. Laevad toovad Eestile tulu registritasude ja tonnaažimaksu laekumise kaudu. Sellele lisandub suure kasvupotentsiaaliga kaldasektor. Just kaldasektori ettevõtted loovad suure lisandväärtusega töökohti, mis omakorda soodustavad Eesti majandust," ütles Simson.

"Kahetsusväärsel kombel ei ole Eesti riik meremajandusele viimastel aastakümnetel piisavalt palju tähelepanu pööranud. Tegemist on tõsise möödalaskmisega, sest antud majandusharu potentsiaal on suur, eriti kui arvestada ka kaldasektorit. Tegemist on täiendavate töökohtadega. Mul on siiralt hea meel, et liigume antud algatusega jõuliselt edasi," lõpetas Simson.

Eelnõu jõustub riigiabi andmist lubava Euroopa Komisjoni positiivsele otsusele järgneva aasta 1. jaanuaril. Kui Euroopa Komisjon teeb otsuseaga pärast 1. oktoobrit, jõustub seadus ülejärgmise aasta 1. jaanuaril.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...