Staažikas sõiduõpetaja: nooruki surmaga lõppenud liiklusõnnetus oli juhuste kokkulangemine

"Tänahommikune liiklusõnnetus oli halbade juhuste kokkulangemise tagajärg," ütles Nõmmel õnnetuspaiga lähedal elav 40-aastase staažiga sõiduõpetaja Enn Nuut.

Pilt: Politsei- ja piirivalveamet

Staažikas sõiduõpetaja: nooruki surmaga lõppenud liiklusõnnetus oli juhuste kokkulangemine

Imbi Ernits-Kaljuste

"Tänahommikune liiklusõnnetus oli halbade juhuste kokkulangemise tagajärg," ütles Nõmmel õnnetuspaiga lähedal elav 40-aastase staažiga sõiduõpetaja Enn Nuut.

Tema sõnul Vabaduse pst ja Valdeku tänava ristmik üldiselt ohtlike hulka ei kuulu. "Nõmmel on palju ohtlikumaid ristmikke, näiteks Kerese-Õie."

Kolmapäeva hommikul kell 8.18 sõitis Valdeku tänavalt Vabaduse puiesteele pööranud veoauto Volvo otsa ülekäigurajal rohelise tulega teed ületanud 13-aastasele poisile. Kokkupõrke tagajärjel lohistas veok noorukit 60–100 m kaasa ja juht märkas juhtunut alles siis, kui oli pööranud Vabaduse puiesteelt vasakule ära, et viia kaupa samas asuvale Comarketile.

Õnnetuspaika vaatamas käinud Nuut arvas, et määravaks võis saada jalakäija tähelepanematus, kes kas silmile tõmmatud kapuutsi või siis kõrvaklappide tõttu ei märganud pööravat veokit, või siis eeldas, et autojuht näeb teda. "Uurimine peab selgitama, millal nooruk ülekäigurajale astus – kas enne seda, kui veok alustas pööret, või siis, kui veok juba pööras. Kui juht pööret alustades ülekäigurajal kedagi ei näinud, siis pöörde tegemise ajal ta jalakäijat – ka peeglist – enam näha ei saanud. Suure veoki juht peab pööramise ajal jälgima väga paljusid asjaolusid, mis tema tähelepanu nõuavad. Volvo kiirus ei saanud olla eriti suur."

Juhtumil oli ka mitmeid tunnistajaid, kelle ütlustel on asjaolude selgitamisel oluline osa. Praeguseks on teada, et veokit juhtis kogenud autojuht, kes oli sündmuse hetkel kaine.

Suurema liiklusega Vabaduse puiesteelt maha pööramine on Nuudi sõnul eraldi reguleeritud. Põhitee pealt vasakpöörde tegemiseks on valgusfooridel eraldi sektsioonid, kus jalakäijatele põleb pöörde ajal punane tuli. Valdeku tänavalt pööravad Vabaduse puiesteele tavaliselt sõiduautod, mille juhid istuvad madalamal ja näevad tänu sellele jalakäija liikumist paremini. Veoautosid sõidab seal harva, ainult siis, kui need teenindavad Valdeku tänava loomapoodi või Comarketi toidupoodi.

"Selle ühe õnnetuse korral ei oskagi pakkuda, kas ristmikul tuleks midagi ringi korraldada," nentis Nuut. "Süüdi jääb suurema ohu allikas, aga kui suur tema süü täpselt oli, selgitab uurimine. Oma sõiduõpilastele räägin alati, et nad peavad märkama jalakäijat, jalgratturit või mõnda muud kergliiklusvahendit, kes on neist nõrgem ja keda tuleb kaitsta. Ja et ohtliku sõidustiiliga juhtidest tuleb teada anda."

Politsei kõneisiku sõnul on selliseid ristmikke, kus jalakäijatel põleb roheline tuli ja autod teevad vasakpööret, sadu. "Kuigi tänase traagilise õnnetuse üksikasjad on veel selgitamisel, teame hetkel, et laps ületas teed rohelise tulega ja ülekäigurajal, miks veoautojuht teda ei näinud ning kelle käik sai saatuslikuks, selle selgitab uurimine," ütles BNS-ile Põhja prefektuuri operatiivjuht Valter Pärn.

Ta toonitas, et nii hommikusel kui ka õhtusel tipptunnil tuleb liikluses olla eriti ettevaatlik ja tähelepanelik. "Pime aeg ja kiirustamine on soodus pinnas õnnetuse tekkimiseks ning seetõttu tuleks iga manööver hoolikalt läbi mõelda, varuda märksa enam aega ja veenduda, et oma tegevusega liikluses ei seata üksteist ohtu," ütles ta.

Avarii üksikasjad selguvad kriminaalmenetluse käigus, mis võib aega võtta mitu kuud.

Laadimine...Laadimine...