TARBIJAKAITSE: Inglismaa hakkab sooduskampaaniad kontrollima

Inglismaa supermarketites on aastaringselt ligi 40 protsenti kaubast soodushindadega müügil. Uurijad leidsid aga, et lubatud hinnasääst võib olla petlik ning poeketid kasutavad mitmeid nippe, et tavahindu sooduspakkumiste pähe klientidele reklaamida.

Pilt: Scanpix

TARBIJAKAITSE: Inglismaa hakkab sooduskampaaniad kontrollima

Inglismaa supermarketites on aastaringselt ligi 40 protsenti kaubast soodushindadega müügil. Uurijad leidsid aga, et lubatud hinnasääst võib olla petlik ning poeketid kasutavad mitmeid nippe, et tavahindu sooduspakkumiste pähe klientidele reklaamida.

Suurbritannia kauplusekette võidakse hakata klientidele valeinfo jagamise eest trahvima. Ettevõtted ise aga proovivad end välja vabandada selgete sooduskampaaniaid puudutavate seaduste puudumisega, kirjutab The Daily Mail

Kaubandusstandardite Instituudil on praegu käsil kindlate sooduskampaaniaid reguleerivate reeglite koostamine ja ka erinevad tarbijakaitseorganisatsioonid on lubanud koostöös poodidega peatada klientidele valeinfot jagavate kampaaniate korraldamine.

Tarbijate organisatsiooni Which? kaebas, et kaupluste hinnapakkumised tekitasid segadust ja petsid kliente.

Uurimist alustanud kaubandusregulatsiooniamet avastas, et paljud supermarketid kasutavad müügitaktikat, kus toodet müüakse lühikese perioodi vältel tavalisest kõrgema hinnaga ning siis langetades hinna normaalsele tasemele, nimetades seda sooduspakkumiseks. Sellise hindadega mängimise eest trahviti 2013. aastal kauplusteketti Tesco, mis müüs maasikaid „poole hinnaga“ peale hetkeks hinna kahekordseks tõstmist.

Selle müügitaktika teeb läbinähtavaks just kallimate hindade lühike kestvus. Näiteks kauplusteketis Asda küpsised olid vaid 29 päeva lettidel hinnaga olnud 1.09 naela, siis aga langetati nende hind 81 päevaks vaid 0.98 naela peale.

Kolm kuud kestnud uurimise käigus selgus ka, et paljud poed manipuleerivad hindu, et muuta mitme eksemplari ostmine näiliselt soodsamaks. Et kahe toote koos ostmist soodsamana näidata, tõstetakse toote üksikuna ostmise hinda ning kahe toote ostmisel jäetakse tootele vana müügihind. Sellise „sooduspakkumise“ puhul ei säästa kliendid tegelikult sentigi.

"Lettidel on sadu petlike hindadega tooteid, mille hinnastrateegia ei vasta reeglitele. Uurimistulemustest lähtuvalt loodame, et valitsus hakkab sellesse probleemi karmimalt suhtuma ja et kauplusekette reguleerivad reeglid muudetakse selgemaks ja karmimaks," sõnas tarbijateühistu Which? juhataja Richard Lloyd.

Lloydi sõnul on toodete erinevad hinnamääramise meetodid – näiteks kilohinnad ja tükihinnad sarnastel toodetel segamini- klientidele eksitavad. Mehe sõnul on murettekitav ka levinud tehnika, mille puhul poed pakendavad tooteid ümber väiksemate koguste kaupa, kuid jätavad hinnad endiseks.

Uurimist läbi viinud kaubandust reguleeriva valitsusorganisatsiooni tarbijaprobleemide osakonna vanemjuht Nisha Arora kommenteeris leide: "Uurimisest selgus, et kuigi palju poed tahavad tegutseda seadusekuulelikult, siis mõned valdkonnad ei ole seadustes piisavalt selgelt sõnastatud ja jätavad ruumi erinevalt tõlgendamiseks."

Poodide esindajad väidavad, et uurimise käigus leitud näited on enamasti tingitud töötajate vigadest ja pole teadlikult mõeldud klientide süstemaatiliseks petmiseks. Kaubandusliidu esindaja sõnul oli probleem tarbijateühistu poolt liialdatud ning selget soovi kliente petta uurimise tulemustest järeldada ei saa.

Laadimine...Laadimine...