Trammid hakkavad sõitma ka Kesklinna sadamasse

Käesoleva aasta 15. maist saavad tallinlased ja linna külalised kasutada Kesklinna sadamasse sõiduks tramme number 1 ja 2.

Pilt: Scanpix

Trammid hakkavad sõitma ka Kesklinna sadamasse (1)

Käesoleva aasta 15. maist saavad tallinlased ja linna külalised kasutada Kesklinna sadamasse sõiduks tramme number 1 ja 2.

Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on trammiliikluse juhtimine läbi Tallinna reisisadama saanud uue, kiire ja hõlpsalt teostatava lahenduse.

"Uurides mitmeid linna ajalugu käsitlevaid dokumente, nagu Läti Henriku kroonika, Muhhammad al-Idrīsī 1154. aastal koostatud maailmakaart ja Balthasar Russowi kroonika, jõudis Tallinna trammiliikluse arendamise töögrupp järeldusele, et kõige hõlpsam on tuua sadam trammiteele lähemale, mitte vastupidi," ütles Tamm.

"Veel möödunud aastatuhande alguses loksus meri otse Paksu Margareeta kõrval. Tänapäevaseid tehnoloogiaid arvestades pole midagi lihtsamat, kui võimaldada reislaevade randumine otse Linnahalli trammipeatuses. Selleks tuleb lammutada praegused sadamaterminalid ja süvendada uus rannajoon," rääkis Tamm.

"Ei mingit aeganõudvat rööbastee projekteerimist, tuleb vaid teisaldada umbes 500 miljonit kuupmeetrit valdavalt liivasavist pinnast ja Hansaliidu aegne merepiir ongi taastatud ning reisijate pääs sadamasse tagatud, ilma, et peksime muutma trammiliinide aastakümnete jooksul väljakujunenud logistilist kulgemist," selgitas Tamm.

"Keskkonnaministeerium tegi küll ettepaneku viia sadam Viru ringi piirkonda, ent sellega ei saanud me nõustuda,“ lisas ta. „Esiteks oleksid süvendustööd praeguse odava lahendusega võrreldes tublisti kallimaks läinud, teiseks oleks reisilaevade sildumine otse Viru, Nordic ja Talllinki hotellide kõrval tekitanud majutusturul ebaterve konkurentsi, mida me ei saa toetada."

Tööd sadama viimiseks Põhja puiestee trammipeatusesse algavad juba tuleval teisipäeval. Kopp lüüakse pidulikult maasse kell 14.00.

Rahvusvahelise hanke Tallinna Kesklinna sadama viimiseks trammiliini 1 ja 2 lähimasse peatusesse võitis Nigeeria firma Huge Shovel AS. Alltöövõtjaks on nagu taolistel puhkudel kombeks Paide MEK.

Tallinnas uue sadamaakvatooriumi rajamisel väljakaevatud pinnas ei lähe kaotsi. Kuna Soome Vabariigi president on juba aastaid kurtnud, et reisisadama melu häirib tema und, on Helsingi linnavalitsus otsustanud viia Helsingi Kesklinna sadama Suomenlinna taha ja senise sadama akvatooriumi täita.

Töödega alustatakse samuti järgmisel nädalal ning kogu Tallinna rannikult väljaammutatud pinnas läheb Helsingi sadama täitmiseks. 

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...