Ühistransporditurul toimuvad muutused, inimesi huvitab peamisel hind

Mootor Grupi juht Hugo Osula sõnul läheb 20% bussipiletitulust riigieelarvesse, aga maksumaksja maksab Tallinn-Tartu reisirongi igale ringile 1300 eurot peale. "Eesti poliitikud peaksid mõtlema, kus jookseb majandusmudeli normaalne piir ja seda nii, et bussiettevõtted võiksid tuleviku suhtes kindlad olla ja poliitikud rongiliiklust päästes bussiliiklust täielikult ei uputa," viitas Osula.

Pilt: Scanpix

Ühistransporditurul toimuvad muutused, inimesi huvitab peamisel hind (1)

Mootor Grupi juht Hugo Osula sõnul läheb 20% bussipiletitulust riigieelarvesse, aga maksumaksja maksab Tallinn-Tartu reisirongi igale ringile 1300 eurot peale. "Eesti poliitikud peaksid mõtlema, kus jookseb majandusmudeli normaalne piir ja seda nii, et bussiettevõtted võiksid tuleviku suhtes kindlad olla ja poliitikud rongiliiklust päästes bussiliiklust täielikult ei uputa," viitas Osula.

Bussisõit on olnud ja jääb edaspidigi paljudele ainukeseks arvestatavaks liiklemisviisiks. Sügisel kehtima hakkavda transpordiseaduse muudatused avavad bussiveoturu konkurentsile ja loodetavasti reisijad vaid võidavad sellest.

Mootor Grupi juhatuse esimees Hugo Osula usub, et siiani liinilubadega küllaltki jäigalt reguleeritud turg muutub oluliselt liberaalsemaks. "See annab ettevõtjatele võimaluse taotleda uusi väljumisi, avada uusi liine ning seda neil suundadel ja kellaaegadel, mis praegustel, kaalutlustel põhinevatel liinilubadel võimalikud ei olnud," märkis Osula.

Bussiettevõtted on suutnud reisijaid teenindada riigi suunamiseta. Hugo Osula tõi näiteks, et Tallinna ja Tartu vahel sõitev bussiettevõte maksab iga reisija käest saadud 6-10st eurost 20% riigieelarvesse. "Maksumaksja maksab Tallinn-Tartu reisirongi igale ringile 1300 eurot peale. Eesti poliitikud peaksid mõtlema, kus jookseb majandusmudeli normaalne piir ja seda nii, et bussiettevõtted võiksid tuleviku suhtes kindlad olla ja poliitikud rongiliiklust päästes bussiliiklust täielikult ei uputa," viitas Osula.

Lux Ekspressi kõigi mugavustega bussid teenindavad reisijaid mitte ainult Eestis. Kui Šoti miljardär siseneb Eesti ühistranspordi turule, on Lux Ekspress nüüd tegev ka Poolas, kus ees oli Brian Souteri odavbussifirma. Lux Ekspressi juhatuse esimees Hannes Sarapuu tõdes, et tegelikult pole vahet, kas ettevõtte kapital pärineb Šotimaalt, Eestist või Leedust.

"See on ainult positiivne, et Eestisse tuleb tegijaid juurde. Sama sööri bussid opereerivad Poolas, kus nad on selged turuliidrid. Meie sisenesime Poola pool aastat tagasi uue tulijana ja usume, et suudame seal väärilist konkurentsi pakkuda ja edukad olla. Oma koduturul pole meil põhjust karta. Põnevust tuleb juurde ja reisijale lõpuks ka valikuid," sõnas Sarapuu.

Eesti esimene odavbussifirma Simple Ekspress sõidutab aga eurose piletiga Tartu, Narva ja Tallinna vahel. Eesti Bussi juhatuse esimees Gunnar Obolenski märkis, et Simple Ekspressi eurost piletit ei saa bussijaama kassast, vaid tuleb minna simpleekspress.eu lehele ja osta see õigest piletikeskkonnast. "Meil on umbes 50 liini, mis ei tähenda aga seda, et üks liin on üks väljumine. Kadunud on vajadus sõita nii sagedalt  ja suure tihedusega läbi väiksematest asulate. Väiksemate asulate liikluskorraldus peaks olema kohalike omavalitsuste õlul," viitas Obolenski.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...