Uhke Haabersti ristmik saab valmis järgmise aasta oktoobris

Tänavu algavad suuremad tee-ehitused panevad üle Haabersti ristmiku jooksma silla, toovad Gonsiori tänavale "Pargi ja reisi" parkla ning loovad mere äärde Reidi tee nimelise kauaoodatud põhjaväila.

Pilt: Scanpix

Uhke Haabersti ristmik saab valmis järgmise aasta oktoobris

Tänavu algavad suuremad tee-ehitused panevad üle Haabersti ristmiku jooksma silla, toovad Gonsiori tänavale "Pargi ja reisi" parkla ning loovad mere äärde Reidi tee nimelise kauaoodatud põhjaväila.

Nende kolme tänava ehitus toob endaga kaasa viimaste aastakümnete suurimaid muutusi ja uuendusi pealinna liikluses. Linnvalitsus valis märtsi algul välja projektid, mis saavad edasiste tööde aluseks. "Need kolm ehitust kokku annavad välja Ülemiste liiklussõlme mõõtu töö nii rahalises mõttes kui ka mõjult pealinna liiklusele," ütles abilinnapea Kalle Klandorf.

Kõik, kes on läbinud tipptundidel Haabersti ristmikku, teavad, et seal asub Tallinna liikluse üks peamisi pudelikaelu. "Ristmiku läbilaskevõime on ammendunud," tõdes Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik. "Praegu trügib sealt läbi ligikaudu 6000 sõidukit ööpäevas, aga on vaja ristmikku, mis suudaks läbi lasta umbes 10 000 sõidukit."

Klandorfi andmetel on Haabersti olnud ka Eesti üks ohtlikumaid ristmikke, sest seal on toimunud üldse kõige rohkem avariisid aastas.

Uus ristmik Russalka juurde

Äsja vastu võetud eskiisprojekti järgi tuleb Paldiski maanteele üle ristmiku viadukt, selle alla jääval ringristmikul hakatakse aga liiklust juhtima valgusfooridega.

Peale kirjeldatu oli linnaametnike laual muidki projekte, sealhulgas selliseid, mis nägid ette tunnelite rajamist autodele või jalakäijatele. Klandorfi sõnul otsustati aga tunnelitest loobuda, sest töö läinuks kalliks ja maapinnale lähedal asuva põhjavee tõttu ka raskeks.

Haabersti ristmiku ehitus algab tänavu oktoobris tehnovõrkude rajamisega Rannamõisa teel ja kogu ristmik peab valmis saama järgmise aasta oktoobris. Vesialliku sõnul läheb Haabersti ristmik maksma 19,6 miljonit eurot, millest tänavu tahetakse ära kasutada 9,8 miljonit.

"Reidi tee rajamise ja Gonsiori tänava ehitusega tahame vähendada autoliiklust kesklinnas," selgitas Klandorf. "Reidi teed mööda hakkab sadama kaubavedu ja muu transport linnast välja liikuma. Kui me südalinnas käime, siis näeme, et endiselt on seal väga palju liiklust ja väga palju pargib autosid. Seda vaatamata asjaolule, et parkimistasud on võrdlemisi krõbedad."

Reidi teed praegu veel ei ole. Sellest saab Tallinna uus, 1,7 kilomeetri pikkune tänav, mis algab Jõe ja Ahtri tänava ristmikult ning kulgeb mere ja Narva maan-tee vahel Russalka ristmikuni. Vesialliku kinnitusel tuleb Reidi teele mõlemas suunas kaks sõidurida, millele lisanduvad mahasõidurajad. Tee merepoolsele küljele rajatakse rattatee ja maapoolsele küljele kõnnitee. Ehitus algab tänavu oktoobris ja peab lõppema aasta hiljem. Koos Russalka ristmiku renoveerimisega on töö maksumuseks arvestatud 28,5 miljonit eurot.

"Tänavu loodame valmis ehitada Reidi tee Jõe tänava ristmikust kuni Russalka ristmikuni," ütles kommunaalameti juhataja asetäitja Vesiallik. "Tee kulgeb endisel sadama territooriumil ja kuna seal pole liiklust, pole ka vaja midagi ümber suunata. Järgmisel aastal peaks valmis saama valgusfooridega Russalka ristmik."

Klandorf lisas, et Russalka juures kaaluti ka jalakäijate ülekäiguradade viimist maa alla, kuid taas tuli sellest loobuda põhjavee tõttu.

Korda ka kõrvaltänavad

Gonsiori tänava ümberehitus algab samuti tänavu oktoobris ja peab lõppema aasta hiljem. Võrreldes eelpool kirjeldatud ehitustega on tegemist väiksema tööga, mis läheb maksma 6,7 miljonit eurot. Gonsiori tänavale tuleb kolm sõidurida, millest kaks suunduvad linnast välja ja üks linna sisse. Välja suunduvatest radadest on üks ühistranspordi- ja teine tavasõidukite rada. Sisse tulevat sõidurada saavad kasutada ainult ühissõidukid ja Gonsiori tänava elanikud autoga koju pääsemiseks. Seega suletakse Gonsiori tänav linna sisenevale autoliiklusele ja edaspidi saab sõita südalinna poole Kunderi tänava ja Tartu maantee kaudu. "Alustame tänavu Gonsiori tänava endaga, kuid lisaks remondime ka kõrvaltänavaid," ütles Vesiallik. "Kunderi tänav muutub kahesuunaliseks, sinna rajatakse foor ja ristmikud. Türnpu tänavalt tehakse parempööre Tartu
maanteele. Rajatakse "Pargi ja reisi" parkla Laagna tee ja Gonsiori tänava ristmiku lähedale."

Nii Haabersti ristmiku, Reidi tee kui ka Gonsiori tänava ehitust rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu fondist, ülejäänud raha tuleb Tallinna eelarvest.

Laadimine...Laadimine...