Uuring: tudengite seas on atraktiivseim tööandja Swedbank

Teisel kohal on taas Eesti Energia ning kolmandale kohale on esmakordselt tõusnud politsei- ja piirivalveamet. Neid tööandjaid iseloomustavad eelkõige karjäärivõimalused, noortesõbralikkus, innovaatilisus ja väljakutsed.

Pilt: Scanpix/ Illustreeriv pilt
Eesti

Uuring: tudengite seas on atraktiivseim tööandja Swedbank

Toimetaja: Moonika Tuul

Teisel kohal on taas Eesti Energia ning kolmandale kohale on esmakordselt tõusnud politsei- ja piirivalveamet. Neid tööandjaid iseloomustavad eelkõige karjäärivõimalused, noortesõbralikkus, innovaatilisus ja väljakutsed.

Juba kolmandat aastat on personalifirma Brandemi üle-eestilise tudengite uuringu tulemuste põhjal noorte seas atraktiivseim tööandja Swedbank, vahendas BNS.

Teisel kohal on taas Eesti Energia ning kolmandale kohale on esmakordselt tõusnud politsei- ja piirivalveamet. Neid tööandjaid iseloomustavad eelkõige karjäärivõimalused, noortesõbralikkus, innovaatilisus ja väljakutsed.

Noored kujundavad tuleviku tööturgu

"Tööandjate maine tudengite seas on äärmiselt oluline, kuna just nemad on juba loetud aastate pärast kujundamas Eesti tööjõuturgu," sõnab Brandemi tegevjuht Marie Evart. "Sellepärast on tänastel tööandjatel eriti oluline planeerida nii värbamise kui ka tööandja turundusega seotud tegevusi teadlikult, arvestades sihtrühmade soove, mõtteid ja ootusi," lisas ta.

Politsei- ja piirivalveametile järgnevad Telia, Transferwise, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tartu Ülikooli Kliinikum, Bolt, Pipedrive ja LHV.

Sel aastal on esmakordselt atraktiivsete tööandjate hulka jõudnud ka politsei- ja piirivalveamet (PPA). Kõige enam seostasid vastajad PPA-d väljakutsete, turvalisuse tagamise, aususe ja usaldusväärsusega. PPA personalijuhi Aili Herkeli sõnul töötavad nad iga päev selle nimel, et Eesti oleks turvaline ning abivajajani jõutakse võimalikult kiiresti. "Teeme seda ausalt ja lähtudes üldinimlikest väärtustest. Organisatsioonina peame tähtsaks, et meie inimesed tunneksid end hoituna ja tegeleme sellega järjepidevalt," sõnas ta. "Mul on hea meel, et Eesti noored on seda märganud ja hindavad politsei- ja piirivalveameti tööd," lisas ta.

Tabeli tipus oleva Swedbanki personalijuht Ülle Matt sõnab, et atraktiivse tööandja tunnustus on suur vastutus. Tudengite ja järelkasvu suunal tehakse tööd suure pühendumusega. "Nii näiteks toob tulemusi Kick Start praktikaprogramm, kus praktikante ootavad vastutusrikaste ülesannete kõrval ka arendavad seminarid ja töötoad. Noored aga toovad kaasa uusi ja värskeid vaateid, mis aitavad meil pangana areneda ja saada põnevaid ideid tulevikuks," sõnab Matt.

Avatus ja hoolivus meelitavad

"Kindlasti on atraktiivsusele kaasa aidanud ka erinevaid sihtrühmasid kõnetanud värbamiskampaania "Tule, nagu oled", kus näitasime läbi enda inimeste, millised me siin sees oleme – klientide, üksteise ja ühiskonna suhtes avatud, lihtsad ja hoolivad. Ka sotsiaalmeedia kanalis tutvustame noortele nende endi soovil erinevaid ametikohti pangas. Ikka selleks, et tekiks ettekujutus meie ametipositsioonide kohta ning huvi pangas töötamise vastu," lisas ta.

Eesti Energia personalidirektori Tiina Drui sõnul näevad noored, et Eesti Energias saab teha ägedaid asju ning ise areneda. "Meie ambitsioon pakkuda klientidele kasulikke ja mugavaid energialahendusi ning toota ka ise energiat aina keskkonnasäästlikumalt kõnetab noori, kes tahavad maailma puhtamaks muuta ja mõistavad energiasektoris toimuva olulisust," märkis Drui.

Ettevõte tegutseb noorte suunal aktiivselt. "Huvi äratamiseks teeme järjepidevat koostööd kõrg- ja kutsekoolidega, käime messidel, korraldame erinevaid loenguid ja anname külalistunde," sõnas Drui. "Igal aastal värbame ligi 250 praktikanti, kusjuures iga seitsmes uus töötaja on varem käinud meil praktikal," tõi ta näite noortele suunatud strateegilisest tegevusest.

Sel aastal osales uuringus rekordarv tudengeid – kokku üle 3100 noore 58 koolist üle Eesti. Õppimise ajal töötas vastajatest 52 protsenti. Eelistatud tööandjate järjestamiseks paluti tudengitel nimetada kolm organisatsiooni, kus nad soovivad töötada ja kolm organisatsiooni, kus nad ei soovi töötada. Nimetatud organisatsioone paluti ka iseloomustada märksõnadega. Lisaks eelistatud ja vähem eelistatud tööandjatele selgitati välja ka noorte valmisolek oma praegust tööandjat soovitada. Uuriti ka, millise Eesti kuulsuse või tippjuhiga sooviksid noored koos töötada ning millised on suurimad hirmud kandideerimisel.

Laadimine...Laadimine...