Uus piletimüügilahendus tihendaks ekspressliinide peatusi

Uue ühistranspordiseaduse vaaritamise tagamaadega päris hästi kursis olev endine maanteeameti osakonnajuhataja Ingmar Roos, kes nüüd töötab veofirmas Mootor Grupp piletimüügiteenuseid arendavas T-Grupis, loodab, et edaspidi saab iga külatädi ekspressbussi oma peatuses kinni pidada.

Pilt: Scanpix

Uus piletimüügilahendus tihendaks ekspressliinide peatusi

Uue ühistranspordiseaduse vaaritamise tagamaadega päris hästi kursis olev endine maanteeameti osakonnajuhataja Ingmar Roos, kes nüüd töötab veofirmas Mootor Grupp piletimüügiteenuseid arendavas T-Grupis, loodab, et edaspidi saab iga külatädi ekspressbussi oma peatuses kinni pidada.

Roos kinnitab samuti nagu bussijuhid, et kui ekspressliinid võivad väljuda samal ajal kui mitme peatusega kaugliinid, siis sellistes tingimustes on lihtliinivedu peaaegu võimatu korraldada ilma riigi toeta.

Maanteeameti varasematest sõnavõttudest nähtub muide, et maanteeamet on liinide sulgemise surve suhtes ka kriitilises toonis sõna võtnud. Kuid nende ülemuste tahtmised majandusministeeriumis on loomulikult peale jäänud.
Roos räägib siiski lootusrikkalt väljapääsust, mida T-Grupp praegu arendab ja millega novembris kavatsetakse avalikkuse ette astuda: piletimüügisüsteemi hübriidlahendusest. "Me oleme niivõrd väike riik, et ilma sellise hübriidlahenduseta ei saa meie bussiliiklus kuidagi toimida," väidab Roos.

Tema sõnul tähendaks uus lahendus, et inimesed saavad hakata kas interneti kaudu või telefonitsi peatusi tellima või täpsemalt öeldes ostma pileteid neisse peatustesse, kust praegu paljud bussiliinid peatumata mööda või läbi vuhisevad.

"Kui buss peatuks iga maanteel käetõstja peale, saavutataks keskmine kiirus ehk veidi üle 60 km tunnis, aga sellise peatuste tellimise süsteemi järgi peaks keskmiseks kiiruseks kujunema ikka kusagil 85 km tunnis," arvas Roos. "Ega siin midagi keerulist iseenesest ei ole."
Teisisõnu, kui varem vuhises linnadevaheline ekspress tädi Maalist peatuses mööda, siis edaspidi peaks saama tädi Maali vastava ettetellimissüsteemiga bussi seal peatuses kinni pidada.
Kas see kõik on vaid ilus plaan või tõsiselt teostatav kava, peaks omakorda sõltuma veofirmadest – kuivõrd nad uue süsteemiga kaasa tulevad.

Laadimine...Laadimine...