Väino Rajangu: Reidi teed on kohalikele elanikele väga vaja

Järgmisel nädalal esitleb majandusdoktor Väino Rajangu koduloolist raamatut Kadrioru ja Tallinna sadama vahelisest piirkonnast. Muuhulgas kirjutab ta raamatus praegu kirgi kütva Reidi tee kavandamise ajaloost, märkides, et ise selle piirkonna pikaaegse elanikuna on ta uue tee rajamisele kahe käega poolt, sest seda on muuhulgas kohalikele elanikele väga vaja. "Meedia ei räägi üldse rohealast, promenaadist ega sellest, et Narva mnt elanikele on Reidi tee suur kergendus," lausus Rajangu.

Pilt: Scanpix

Väino Rajangu: Reidi teed on kohalikele elanikele väga vaja (3)

Virkko Lepassalu

Järgmisel nädalal esitleb majandusdoktor Väino Rajangu koduloolist raamatut Kadrioru ja Tallinna sadama vahelisest piirkonnast. Muuhulgas kirjutab ta raamatus praegu kirgi kütva Reidi tee kavandamise ajaloost, märkides, et ise selle piirkonna pikaaegse elanikuna on ta uue tee rajamisele kahe käega poolt, sest seda on muuhulgas kohalikele elanikele väga vaja. "Meedia ei räägi üldse rohealast, promenaadist ega sellest, et Narva mnt elanikele on Reidi tee suur kergendus," lausus Rajangu.

Rajangu sõnul suhtuvad nii tema kui paljud Nafta tänava ja teiste piirkonna rajoonide elanikud Reidi tee rajamisse väga toetavalt.

"Siinsed kitsad tänavad on autodest väga üle koormatud ja ristmikud sõidetakse sageli umbe, rääkimata, et kohalikel inimestel on oma hoovidest tiheda autovoolu tõttu väga raske välja sõita," rääkis Rajangu Pealinnale. "Ma võtsin tee-ehituse toetajana osa ka Reidi teed puudutanud meeleavaldusest, mille korraldasid selle vastased, aga minusuguste toetajate hääl muidugi meedias löögile ei pääsenud, ainult TV3 võttis minult väikese intervjuu." Reidi tee ehitus tooks rahu ka teiselpool Narva maanteed elavatele inimestele. "Ka need, kes elavad teispool Narva maanteed, räägivad, et see vibratsioon,  mille tekitab praegu sadamast väljuv autodevoog, on ikka meeletu."

Rajangu kirjutab oma valminud raamatus muuhulgas Tallinna teeneka arhitekti Dmitri Brunsi vaadetest ja mõtetest Reidi tee kohta. Bruns pidas teatavasti  1960-1980 Tallinna peaarhitekti ametit. Rajangu avastas enda sõnul Reidi tee ühe lahenduse skeemi juba 1993. a ilmunud Dmitri Brunsi raamatust. Bruns põhjendas Reidi teed vajadusega parandada liiklust Lasnamäe-Kopli või Põhja-Tallinna suunal. See näitab, et juba hulk aastakümneid tagasi pidasid linnaplaneerijad sellist nõnda-öelda läbimurret Tallinna linnaliikluse parema korraldamise nimel eluliselt vajalikuks.

"Isegi kui ainult kohaliku elaniku vaatevinklist vaadata, siis oleks Reidi tee suur kergendus," leidis Rajangu. Tema hinnangul on nn peavoolumeedias ühe poole ehk vastaste seisukohti liialt üle võimendatud. Muuhulgas, kui räägitakse 60 m laiusest autoteest, ei räägita ridade vahele jäävast rohealast, teega kaasnevast promenaadist jms.

Oma peatselt ilmuvas raamatus annab Rajangu koduloolise ülevaate sellest Tallinna piirkonnast, mis paikneb Narva maanteest mereni ja Petrooleumi tänavast Russalkani. Tallinna teenekaim linnaajaloolane, tänaseks manalasse lahkunud Robert Nerman (1946-2015) ei jõudnud seda piirkonda põhjalikumalt raamatukaante vahele paigutada. Kirjatööd illustreerib rohkesti ajaloolisi fotosid, mis arhiivisügavustest välja otsitud. Rajangu andmetel asus veel 20. sajandi algul rannajoon suures ulatuses üsna  Narva mnt lähedal. "Siit on maa seest leitud laevavrakke, siin asus ka Tallinna vanim rand," märgib Rajangu. "Kuna olen ehituse- ja ajaloohuviline, mõtlesin, et selle piirkonna pikaaegse elanikuna panen oma vaated sellele piirkonnale ja tolle kandi ajaloole siis paberile." Raamatu kaanepildiks on valitud vaade autori kodumajale Nafta tänaval.


Väino Rajangu on doktorikraadiga majandus- ja haridusteadlane, kes tegutsenud 1986-88 ja 1990. a ka haridusministrina. Ta kuulub Eesti Vabaerakonda.

3 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...