Veeteede amet: Rukki kanal on sügavam kui varem mõõdetud

Kui veeteede amet eeldas, et mandri ja Hiiumaa vaheliseks parvlaevaühenduseks vajaliku Rukki kanali sügavus on 4,7 meetrit, siis värsked mõõtmised näitasid, et selle sügavus on tegelikult 5 meetrit.

Pilt: Scanpix
Eesti

Veeteede amet: Rukki kanal on sügavam kui varem mõõdetud

BNS

Kui veeteede amet eeldas, et mandri ja Hiiumaa vaheliseks parvlaevaühenduseks vajaliku Rukki kanali sügavus on 4,7 meetrit, siis värsked mõõtmised näitasid, et selle sügavus on tegelikult 5 meetrit.

Kui veeteede amet detsembris sügavust mõõtis, oli tulemuseks 4,7 meetrit, ütles veeteede ameti laevateede osakonna juht Kaidi Katus BNS-ile. Vahepeal jää tõttu mõõtmisi ette võtta ei saanud, ja nüüd esimesel jäävabal päeval mõõtes sai sügavuseks 5 meetrit alla Kroonlinna nulli, lisas ta.

Mis selle põhjuseks on Katus öelda ei osanud, kuid ta märkis, et on võimalik, et parvlaevad on uhtunud Rukki kanalist setteid välja.

Katuse sõnul on see kindlasti positiivne uudis ja kui veebruaris 60 sentimeetrit alla nulli langenud veetase märgatavalt takistas ühenduse pidamist Hiiumaaga, siis lähiajal ei pruugi nii madalale langev veetase enam sarnaseid tagajärgi kaasa tuua. Samas on laevafirma otsus, mis tingimustega seilata ja kui palju aluseid lastida, lisas Katus.

Veeteede Amet tegi neljapäeval hüdrograafiakaatriga Kaja Rukki kanali mõõdistamise. Rukki kanali miinimumsügavus neljapäevase mõõdistuse alusel on 4,8 meetrit Amsterdami nulli järgi ehk 5 meetrit Kroonlinna nulli alusel.

Navigatsiooniteabe korrigeerimine võtab aega mõned päevad, seega elektroonilise navigatsioonikaardi korrektuuri nende andmetega avaldab veeteede amet lähipäevil.

Eelmise mõõdistuse järgi, mille veeteede amet tegi Rukki kanalis 2017. aasta detsembris, oli kanali minimaalne sügavus 4,7 meetrit Kroonlinna nulli alusel.

Käesoleva aasta veebruaris oli häiritud parvlaevaühendus mandri ja Hiiumaa vahel. Kuivõrd varasema teabe kohaselt oli Rukki kanali sügavus 4,7 meetrit ja mereveetase langes alla kriitilise piiri, siis Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad, mis organiseerib mandri ja suursaarte vahelist parvlaevaühendust, jättis ära reise ja piiras autode hulka, mis alustele lasti.

Laadimine...Laadimine...