Veeteede Amet: väikelaevajuhid peaks rohkem tegevust planeerima

Eesti riigilippu kandvatel laevadel esines enim puudusi navigatsioonivaldkonnas ja väikelaevajuhid peaksid rohkem rõhku panema reisi planeerimisele ning väikelaeva tehnilisele seisukorrale, näitas Veeteede Ameti meresõiduohutuse teenistuse 2018. aasta kokkuvõte.

Pilt: Scanpix
Liiklus Eesti

Veeteede Amet: väikelaevajuhid peaks rohkem tegevust planeerima

Toimetaja: Juuli Nemvalts

Eesti riigilippu kandvatel laevadel esines enim puudusi navigatsioonivaldkonnas ja väikelaevajuhid peaksid rohkem rõhku panema reisi planeerimisele ning väikelaeva tehnilisele seisukorrale, näitas Veeteede Ameti meresõiduohutuse teenistuse 2018. aasta kokkuvõte.

Veeteede Amet hindas ohutuse seisukohalt olukorra Eesti vetes heaks. Eelmine aasta möödus Eesti vetes ilma väga raskete õnnetusteta. Ameti sõnul on oluline ka jälgida, et kaasas oleks piisavalt kütust ja osataks õigesti kasutada ohutusvarustust.

Navigatsiooniseadmed vajavad tähelepanu

Veeteede Ameti inspektorid kontrollisid 2018. aastal Eesti riigilippu kandvaid laevu 233 korral, kokku tehti kontrollitud laevadele 162 ettekirjutust, ettekirjutusteta lõppes 71 kontrolli. Välissadamates kontrolliti Eesti riigilippu kandvaid laevu 31 korral, ühtki laeva kinni ei peetud. Kokku tehti 14 ettekirjutust ja ilma ettekirjutusteta läbiti kontroll 17 korral.

Meresõiduohutuse teenistuse juhataja Marek Rauk sõnas, et vaadates lähiaastate trendi, saab öelda, et Eesti reederid on üha teadlikumad. „Tuginedes nii meie enda kui välissadamates tehtud kontrollide statistikale, saame öelda, et kuigi mõningaid ettekirjutusi tehti, siis Eesti reederid on nii nõuetest kui ka nende täitmise vajalikkusest üha teadlikumad. See kajastub ka laevade tehnilises seisukorras, mis on stabiilselt hea ning näitab isegi paranemise trendi. Alates aastast 2007 on Eesti lipp ka Paris MoU valges nimekirjas ja see on ka üks näitaja, et asjad liiguvad õiges suunas,“ kommenteeris Rauk. „Enim puudusi esines navigatsioonivaldkonnas ehk merekaartidel ja navigatsioonilistes väljaannetes olid uuendused tegemata või oli probleeme navigatsiooniseadmetega,“ lisas ta.

Suur huvi merenduse vastu

Tänu soodsatele ilmastikuoludele oli eelmise aasta väikelaevade navigatsioonihooaeg tavapärasest pikem ning ameti inspektorid korraldasid sel ajal 160 pistelist kontrolli.

„Puudusi tuvastasime erinevaid, näiteks oli väikelaev või jett ilma registreerimisnumbrita, juhil polnud juhtimisõigust või oli ületanud lubatud alkoholi piirmäära veesõiduki juhtimisel,“ loetles Rauk esinenud puudusi.

Lisaks tegi amet eelmisel aastal tehnilist ülevaatust 538 väikelaevale, 459 alla 12-meetrise kogupikkusega laevale ja 12 siseveelaevale.

Rauk ütles, et tunda on ka inimeste üha suuremat huvi merenduse vastu ning hobimeresõitu nähakse ühe atraktiivse võimalusena meeldivalt vaba aega veeta. „Sarnaselt eelnevate aastatega tõi ka 2018. aasta juurde ca 1300 uut väikelaevajuhti. Samas suurusjärgus lisandub meie registrisse igal aastal ka väikelaevu, nii uusi kui kasutatuid. Liiklusregistri andmetel on väikelaevu registris veidi üle 33 000.”

Laadimine...Laadimine...