Veikko Luhalaid: Ida-Viru maakonnaliine survestavad naaberriigi pühad

"Meil tuleb lisaks meie enda probleemidele kaardistada naaberriikide pühad," rääkis Ida-Virumaa omavalitsuste liidu tegevdirektor Veikko Luhalaid tänasel tasuta maakonnaliinide konverentsil väljakutsetest, mis ootavad ja ootasid ees Eesti idaosas. Ühelt poolt on sealseid tasuta liine tõhusalt koormanud Vene turistid, teisalt suvitajate hulgad.

Pilt: Albert Truuväärt
Eesti

Veikko Luhalaid: Ida-Viru maakonnaliine survestavad naaberriigi pühad (2)

Virkko Lepassalu

"Meil tuleb lisaks meie enda probleemidele kaardistada naaberriikide pühad," rääkis Ida-Virumaa omavalitsuste liidu tegevdirektor Veikko Luhalaid tänasel tasuta maakonnaliinide konverentsil väljakutsetest, mis ootavad ja ootasid ees Eesti idaosas. Ühelt poolt on sealseid tasuta liine tõhusalt koormanud Vene turistid, teisalt suvitajate hulgad.

Luhalaidi sõnul olid tasuta liinid tänavu juulist vaevu rakendunud, kui "kohe jama ka algas". Möödunud suvine kaunis ja kuum ilm viskas kinda ja Narva-Jõesuu liinide sõitjate arv kasvas 102%. Toilas jäi kasv väiksemaks, kuid ikkagi tõusis tasuta ühistranspordis sõitjate arv võrreldes tasulise ajaga keskmiselt 74%. "Öeldi, et tehke tasuline tagasi, ei mahu peale."

Järgmine hüpe saabus sügisel. "Septembris oli rahulik aeg, aga oktoobris samamoodi: ilm külm ja vihma sajab, aga väga paljud inimesed sõidavad. Tuli välja, et Venemaal on koolivaheaeg, kohvritega turistid astusid Narvas bussi peale, et spaadesse sõita. Me nüüd ootame, mida aastavahetus kaasa toob. Meil tuleb lisaks meie enda probleemidele kaardistada naaberriikide pühad."

Seoses rannamõnude nautijate massi ja Vene turistidega, kes tausta liinidest vägagi lugu pidasid, on jäänud Luhalaidi sõnul ühistranspordikeskuse enda üles ehitamine lonkama. Pidevalt on tulnud tegeleda tulekahjude kustutamise ja Maanteeameti noomimisega. Üldiselt hindas ta tasuta maakonnaliine aga positiivselt, sest nüüd peaks süsteemi tõrgeteta tööle saama: suvised- ja sügisesed üllatused ei andnud selleks võimalust.

Tänast ühistranspordikonverentsi juhtinud Allan Alaküla (Tallinna esindaja Euroopa Liidu juures) aga märkis, et populaarsus turistide hulgas tuleks tasuta ühistranspordile ainult kasuks: "See oleks üks odavamaid Eesti turundamise vahendeid." 

Ühe positiivse aspektina märkis Luhalaid tasuta maakonnaliinide puhul, et piraattaksosid on seoses tasuta liinidega vähemaks jäänud.

Kui suurem osa maakondade esindajatest rääkis konverentsil, et kõige enam on tasuta liinid toonud kasu tööl käijatele, siis Mulgi vallavanem Peeter Rahneli sõnul on tema valla näitel rohkem liikuma hakanud pensionärid. Teisalt tuli tema ettekandest välja, et kohalikud poed peaksid tasuta maakonnaliinide eest tänulikud olema.

Näitena tõi Rahnel kauplusekettide reklaamikampaaniate allahindlused, mis panevad eriti just eakama rahva poodide suunas liikuma. "Ja käiakse ka loomulikult arsti juures, sest väljaspool maakonnakeskusi on meditsiin kohutavalt kahanenud," märkis Rahnel. Töö käijad kalduvad tema sõnul pigem autot eelistama, kuid ilmselt on tegemist tema valla spetsiifikaga.

 

 

 

 

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...