Ohvriabi kriisitelefoni esimesed päevad: 166 pöördumist, 75% juhtumitest laheneb esimese kõnega

"Iga neljas pöördumise teema on seotud vägivallajuhtumiga," selgitas ohvriabi kriisitelefoni teenuse juht Mari Tikerpuu. "Kriisitelefon annab kiiret abi inimestele, kes on langenud süüteo, hooletuse või halva kohtlemise ohvriks või on kogenud füüsilist, vaimset, majanduslikku või seksuaalset vägivalda."

Pilt: Scanpix/ Illustreeriv pilt

Ohvriabi kriisitelefoni esimesed päevad: 166 pöördumist, 75% juhtumitest laheneb esimese kõnega (1)

Merje Aus

"Iga neljas pöördumise teema on seotud vägivallajuhtumiga," selgitas ohvriabi kriisitelefoni teenuse juht Mari Tikerpuu. "Kriisitelefon annab kiiret abi inimestele, kes on langenud süüteo, hooletuse või halva kohtlemise ohvriks või on kogenud füüsilist, vaimset, majanduslikku või seksuaalset vägivalda."

Teenuse juhi Mari Tikerpuu sõnul on ohvriabi kriisitelefon vajalik, et pärast halba kohtlemist või vägivalla ohvriks langemist saada kiirelt nõu ja toetust.

Uue aasta esimesel päeval alustas tööd ööpäevaringne ohvriabi kriisitelefon numbril 116 006. "Kriisitelefon annab kiiret abi inimestele, kes on langenud süüteo, hooletuse või halva kohtlemise ohvriks või on kogenud füüsilist, vaimset, majanduslikku või seksuaalset vägivalda," selgitab ohvriabi kriisitelefoni teenuse juht Mari Tikerpuu. "Teenus on helistajatele tasuta ning abi on tagatud ööpäevaringselt ja kolmes keeles – eesti, vene ja inglise keeles."

Tikerpuu sõnul on see teenus vajalik just seetõttu, et tihti ei pöördu inimesed pärast halba kohtlemist või vägivalla ohvriks langemist politsei poole, mistõttu aitabki sellistes olukordades inimest ohvriabi kriisitelefon, kus ohver saab ära kuulatud ja toetust ning soovil korral võib jääda ka anonüümseks.

Vahemikus 1.-9. jaanuarini on ohvriabi poole pöördutud 120 korda telefoni teel ning 46 korda veebivestluse teel. 60% pöördujatest on naisterahvad ning 85% nõustamisest tehakse eesti keeles. 69% juhtudest pöördutakse enda pärast ja 31% juhtudest kellegi teise pärast. 42% pöördujatest on olnud ohvrid, 14% ohvri lähedased ning iga neljas pöörduja soovib saada abi ilma enda kohta täpsemat infot jagamata.

"Iga neljas pöördumise teema on seotud vägivallajuhtumiga ja ligi 60% juhtumitest on olnud seotud muude teemadega, näiteks erinevate kontaktide jagamisega või eakate nõustamisega vägivalda mittepuudutavates küsimustes," selgitab Tikerpuu, mis põhjustel on seni teenust vaja läinud.

Teenus on üürikese aja jooksul olnud väga edukas – 75% juhtumitest said lahendatud pärast esmast kriisinõustamist ega vajanud edasist tegelemist. 15% senistest juhtumitest on aga edasi suunatud ohvriabitöötajatele tegelemiseks, 7% puhul on olnud vajalik kohaliku omavalitsuse kaasamine ning 3% puhul on olnud vajalik teiste abistavate süsteemide käivitamine – näiteks Häirekeskusele, naiste tugikeskustele, perearstidele või politseile juhtumite edastamine.

 

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...