Iga viienda liiklusõnnetuse põhjustab tagant otsasõit

Kindlustusettevõtte Gjensidige 2019. aasta liikluskindlustuse statistika näitab, et pea iga viienda liiklusõnnetuse põhjuseks on tagant otsasõit. Kui parklates tekivad kokkupõrked sageli tähelepanematuse ja vähese ruumi tõttu, siis sõiduteel põhjustab ohtlikke olukordi pigem ebapiisava pikivahe hoidmine.

Pilt: Scanpix

Iga viienda liiklusõnnetuse põhjustab tagant otsasõit

Toimetaja: Toomas Raag

Kindlustusettevõtte Gjensidige 2019. aasta liikluskindlustuse statistika näitab, et pea iga viienda liiklusõnnetuse põhjuseks on tagant otsasõit. Kui parklates tekivad kokkupõrked sageli tähelepanematuse ja vähese ruumi tõttu, siis sõiduteel põhjustab ohtlikke olukordi pigem ebapiisava pikivahe hoidmine.

Kaskokindlustuse juhtumitest on tagant otsasõit põhjuseks 20% õnnetuste puhul. Liikluskindlustuses on näitaja veelgi suurem ja tagant otsasõit põhjustab 23% kõikidest juhtumitest.

Gjensidige kahjukäsitluse osakonna juhataja Maarika Mürk ütles, et ühelt poolt on põhjuseks liiga väike pikivahe ja autojuhtide tähelepanematus, teiselt poolt üldine liikluskultuur.

"Tihtilugu on hirmutav vaadata, mis toimub liikluses peale tööpäeva lõppu: kodusõit meenutab olelusvõitlust, kus üks liikleja ei tunnista teist ja võidab see, kes on esimesena kodus. Ometigi on iga autojuht osa liiklusest ja saaks olukorda paremaks muuta. Näiteks võiks paljud juhtumid olemata olla, kui autojuhid kasutaksid pööramisel ja reastumisel suunatuld piisavalt varakult ning reastujale antakse sõbralikult teed, olgugi et seadus ei kohusta".

Mürk tõi välja, et seaduslikult sätestatud pikivahe linnatänaval, sõites kiirusel 50 km/h, on umbes 28 m, mis on võrdväärne ligi viie keskmise sõiduauto (sedaan) pikkusega. Maanteel, sõites 90 km/h, on soovituslik vahemaa teise sõidukiga oluliselt pikem – umbes 75 m.

"Kui mõnes väiksemas linnas ongi liiklustempo aeglasem ja pikivahe hoidmine lihtsam, siis suurema liiklusega linnades on soovitatava pikivahe saavutamine mõistagi keeruline. Seetõttu on oluline, et juht paneks vastu kiusatusele tegeleda sõitmise ajal muude tegevustega, näiteks nutitelefoni kasutamisega. Tähelepanematus võib viia tõsiste tagajärgedeni, hoolikas liiklemine aga turvaliselt koju," nentis Mürk.

Maanteeameti 2019. aasta kokkuvõtte järgi toimus möödunud aasta kohalike omavalitsuste teede õnnetustest 53% Tallinnas, 8% Tartus, 5% Pärnus ja 4% Narvas. Väikese pikivahe hoidmist peab liikluses ohtlikuks 92% küsitlenutest

Laadimine...Laadimine...