Juhtkiri: rohelised ummikute kaitsel

Kas te mäletate, et mõni end roheliseks tituleeriv ühendus oleks kunagi aktiivselt võidelnud näiteks ühistranspordi bussiradade, jalakäijate alade suurendamise või tasuta ühistranspordi eest? Või vähemalt aplodeerinud, kui need asjad ükskord hoolimata autopooldajate seakisast tehtud said.

Pilt: Scanpix

Juhtkiri: rohelised ummikute kaitsel

Maarja-Liis Arujärv

Kas te mäletate, et mõni end roheliseks tituleeriv ühendus oleks kunagi aktiivselt võidelnud näiteks ühistranspordi bussiradade, jalakäijate alade suurendamise või tasuta ühistranspordi eest? Või vähemalt aplodeerinud, kui need asjad ükskord hoolimata autopooldajate seakisast tehtud said.

Või kas mõni roheline grupeering on Eestis julgenud häälekalt nõuda näites autode maksustamist, et selle raha eest saaks ühistransporti rahastada, nagu tehakse mitmetes Euroopa linnades? Rääkimata sellest, et rohelistel oles Greenpeace kombel südikust põlevkivikaevanduste ääres telkida ja rääkida tohutust joogivee raiskamisest, mis põlevkivi töötlemisega kaasneb. Teatud aktiiv võinuks möllata ka eelmise valitsuse ajal kõik need aastad Toompeal, et protestida meie riigi energiapoliitika vastu – vaatamata näilisele rohelusele on Eesti rohetehnoloogias täna ju väidetavalt isegi Venemaast tagapool.

Aga ei – kõik see on liiga keeruline ja kauge.

Ent palju lihtsam on istuda nagu reformierakondlane Valdo Randpere näiteks Russalka juures. Kui viimane protestis seal ummikute vastu, siis nüüd möllavad roheliste silmaklappidega inimesed Reidi teel, et takistada ühe lagastatud tühermaa kordategemist. Sisuliselt toetavad Reidi tee vastased ka linna ummistava autoliikluse jätkumist ning sisuliselt sõidavad teerulliga üle ka suure osa linnaelanike huvidest.

Linnakeskkond pole suvaline heinamaa, siin peab sõlmima kompromisse eri inimeste vajaduste vahel, linnas peavad kõrvuti eksisteerima mitmed vajalikud transpordi- ja liikumisviisid. Praegu kannatavad Narva maantee elanikud metsiku liiklusmüra all ning Reidi tee abiga viiakse suur osa liiklusest elumajadest kaugemale. Reidi tee võimaldab Pirita ja Lasnamäe inimestel liiikuda teise linna äärde kesklinna tänavaid koormamata – mis on selgelt samm rohelisema kesklinna suunas.

"Teispool Narva maanteed elavad inimesed räägivad, et see vibratsioon, mille tekitab praegu sadamast väljuv autodevoog, on ikka meeletu," lausub ka TTÜ majandusdoktor Väino Rajangu, kes toetab kahe käega Reidi tee ehitust. Tema sõnul on meedias seni esile pääsenud peamiselt selle häälekad vastased. Reidi tee vaikne ja suur toetajaskond konfliktimaiasse meediaruumi ei mahu. Teiseks vaikitakse meedias maha fakt, et Reidi tee pole pelgalt tee-ehitus, vaid selle käigus pikendatakse Tallinna kaunist mereromenaadi, rajatakse puhkealasid, kergliikumisradu ning tehakse korda suur osa risustatud mereäärest. Lisaks loob Reidi tee ehitus eelduse uue jalakäijatesõbraliku peatänava rajamiseks.

 

Laadimine...Laadimine...